2011. július 29., péntek

Kókuszos tejberizs málnával.




Tegnap a kirándulásból hazaérkezvén, igen hűvös, nyirkos idő fogadott bennünket. Mindenképpen valami édességre volt nagyon gyorsan szükségem, a sütéshez viszont semmi kedvem. (pedig a sütő melegét szívesen elviseltem volna:)) Tehát a lustaságomnak köszönhetően a sütés kilőve. Aztán eszembe jutott, hogy tejberizst már nagyon régen készítettem. Húrrá, az gyorsan elkészül, és nem utolsó sorban egyik kedvencünk. Kicsit végiggondolva arra az elhatározásra jutottam, hogy megbolondítom egy kis kókuszos beütéssel. Volt itthon kókusztejpor, így azzal ízesítettem. Mondhatom nem bántam meg, mert nagyon finom lett tőle. Mivel málna is volt érett, így gyorsan leszedtem és rétegezve tálaltam fel, méghozzá befőttesüvegekbe töltve. Na persze nem kötelező így tálalni, de szerintem igen jópofa dolog az üvegből kikanalazni. Másik előnye, ha netán valaki előre elkészíti, így üvegben könnyen bárhova, pl. munkahelyre, kirándulásra viheti magával.





15 dk rizs
5 dl tej
2 dl víz
5-7 dk cukor
2 cs vaníliás cukor
2 dk vaj
1 cs kókusztejpor
málna

A rizst a vízzel együtt feltenni főni, majd addig főzni, még a vizet teljesen magába szívja.

Ezután hozzáadni a kókusztejporral elkevert tejet, a vajat és a vaníliás cukrot.
Felforralni, (közben többször átkeverni) majd nagyon alacsony hőfokon félpuhára főzni. (én a legkisebb lángon, gázelosztót tettem alá és úgy főztem tovább, de sütőbe téve is főzhető)

A félpuhára főtt tejberizshez hozzáadni a cukrot, majd jól elkeverve puhára főzni. (ízlés szerint több cukrot is tehetünk bele, és főzés közben többször óvatosan átkeverni)

A puhára főtt tejberizst párpercig még lefedve hagyni kicsit párolódni, majd tálalni.

Tálalhatjuk akár melegen, akár hidegen. Ízlés szerint gyümölccsel rétegezve, vagy kakaóval és porcukorral meghintve.

20 megjegyzés:

  1. kókusztejpor?sose hallottam ilyenröl,de gondolom nagyobb áruházakban lehet kapni.gyümölcsökkel rétegezve nagyon jó ötlet a tejberizs,pont vettem desszertrizset a mult héten,igy jókor jött ez a recept!

    VálaszTörlés
  2. Nekem kókusz tejem van egy dobozzal...vajon az is jó ehhez? Nagyon guszta! Szeretem az ilyen poharas desszerteket!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta:))
    Szép hétvégét Gizi!

    VálaszTörlés
  4. Szerintem is nagyon guszta! Egy üveggel én is elfogadnék! :)

    VálaszTörlés
  5. Vanocska!
    Én a CORA-ba vettem, de szerintem bióboltba is biztosan lehet kapni. Nagyon finom kókuszos íze lett tőle a rizsnek. Persze anélkül is finom a gyümölcsös rizs, gondolj rám ha kanalazod.:)

    VálaszTörlés
  6. Illéskrisz...!
    Köszönöm!! Szerintem kókusztejjel még sokkal finomabb!!! Esetleg keverd össze tejjel, de szerintem egy próbát megér. Kíváncsian várom, hogy neked is ízlik-e majd.

    VálaszTörlés
  7. Réka!
    Köszönöm!! Nektek is szép hétvégét, és főleg esőmenteset kívánok.:)

    VálaszTörlés
  8. Marika!
    Köszönöm, és szívesen küldöm az egyik üveggel.:)

    VálaszTörlés
  9. Na akkor figyelmetlen voltam vagy rossz helyen néztem, pont kerestem tegnap a corában,de nem leltem,kókusztejem viszont Nekem is van,na majd meglátjuk mivel készül el.mindenképp gondolok!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon ötletes és tetszetős a tálalás. És micsoda finomság van benne

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jó recept és klassz ötlet ez az üveges tálalás:)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon gusztusos ötletes. Holnap ki is próbálom.:)

    VálaszTörlés
  13. Szemirámisz!
    Érdemes kipróbálni, nagyon finom kókuszos ízű lesz a tejberizs.:)

    VálaszTörlés
  14. Vanocska!
    Én meg a kókusztejet kerestem hiába, na legközelebb jobban körülnézek majd. A tejport nem fogod elhinni, de a kuszkusz mellett találtam meg a polcon, gyorsan le is csaptam rá.:))

    VálaszTörlés
  15. Bianka!
    Köszönöm!!! A tálalásról csak annyit, hogy a "fazék"-ba kaptam is érte leszólást, hogy igénytelen vagyok.:((

    VálaszTörlés
  16. trollanyu!
    Nagyon köszönöm!!:)

    VálaszTörlés
  17. Veronika76!
    Nagyon köszönöm!! Biztosan neked is ízleni fog.:)

    VálaszTörlés
  18. Szombaton az intersparban megleltem,már csak meg kéne csinálni,kókusztejet is ott vettünk régebben,de azt nem én találtam:-)

    VálaszTörlés
  19. Vanocska!
    Köszi hogy megírtad, legközelebb majd én is jobban körülnézek és remélem kapok kókusztejet.:)

    VálaszTörlés