2011. július 31., vasárnap

Sárgabarackos-mákos pite.




Beérett az utolsó párszem sárgabarack a fa legtetején, így kisebb tornagyakorlat elvégzése közben a kosaramba tudhattam. Mindenképpen süteményt szerettem volna sütni belőle, de elképzelésem akkor még nem volt. Aztán elővettem a régi, még kézzel írott receptes füzetemet, és lapozgatás után rátaláltam erre a receptre. Elolvasás után, már csak egy gondom volt, hogy eredetileg joghurtot kell a tésztájába keverni, nekem pedig az éppen nem volt itthon. Sebaj gondoltam, van helyette kefir és tejföl. Így aztán fele-fele arányban kevertem bele. A végeredmény pedig egy nagyon finom könnyű tészta, roppanós mákszemekkel, és szaftos sárgabarackkal a tetején. Mindenkinek bátran merem ajánlani, igaz a sárgabarack már leérett, de helyette itt van a szilva, a ringló, vagy éppen az őszibarack.






Hozzávalók:

15 dkg sima liszt
15 dkg rétes liszt
1 dl kefir
1 dl tejföl
20 dkg cukor
2 cs vaníliás cukor
3 db tojás
1 cs sütőpor
10 dkg margarin
reszelt citromhéj
2 ek mák (egész)
sárgabarack





Egy tálba beletenni a tojásokat, a cukrot, a vaníliás cukrot, a tejfölt, a kefirt és robotgéppel jól összekeverni. (2 dl natúr joghurttal is elkészíthető)
Ezután belereszelni a citromhéjat, és hozzáadni a lágy margarint, majd így is jól kikeverni.

A kétféle lisztet összekeverni a sütőporral, majd a masszába szitálni. Fakanállal alaposan összekeverni. Keverés közben belekanalazni a mákot is.

Egy 22 x 30 cm-es nagyságú tepsit kibélelni sütőpapírral, majd beleönteni a jól összekevert masszát. Ezután a tetejét kirakni felezett sárgabarackkal.

Előmelegített sütőbe, közepes lángon 45-50 perc alatt készre sütni.(én légkeverésnél, 150 fokon 45 percig sütöttem)






A sütőből kivéve a tepsiben hagyni kicsit hűlni, majd a sütőpapírral együtt kiemelni a tepsiből, rácsra tenni és teljesen kihűteni.

Tálalás előtt a tetejét porcukorral megszórni, majd ízlés szerint felszeletelni.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett, ismerem ezt a receptet jó lehet bele a mák ! Nézzél már be hozzám díjat szeretnék neked adni!

    VálaszTörlés
  2. Még nem ettem eddig ilyen sütit, de nagyon megkívántattad velem.

    VálaszTörlés
  3. Éva!
    Nagyon finom a mákkal, evés közben ropog a fogam alatt. Még a férjemnek is nagyon ízlett így.:)

    Nagyon köszönöm a díjat, már jártam nálad és megnéztem.

    VálaszTörlés
  4. Kati!
    Mindenképpen süssed meg, főleg ha még meg is kívántad, mert nagyon egyszerű, de nagyon finom. Gyümölcs meg ízlés szerint variálható.:)

    VálaszTörlés
  5. Szeretem, ha ropog a fogam alatt a mák!

    VálaszTörlés
  6. Vicuska!
    Mi is szeretjük, és ebben a sütiben aztán ropogott!!.:)

    VálaszTörlés
  7. Engedelmeddel vittem a recepted:)
    Nagyon jó kis süti!
    Köszi!!

    VálaszTörlés
  8. feketepillangó!
    Én köszönöm, hogy megsütötted, nagyon finom lehetett meggyel is!!!:)

    VálaszTörlés