2011. július 16., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Édes-csípős csirkeszárny.






Nagyon ritkán veszek csirkeszárnyat, igazából nem is tudom megmondani hogy miért. Na, ennek mostantól vége, mert ezek az édes-csípős pácban sütött szárnyak, annyira finomak lettek, hogy hamarosan ismét elkészítem majd. Ma már nem volt olyan nagy meleg, így bátran bemertem üzemelni a sütőmet, (persze azért ma sem fogunk megfázni:)))) és mindenkit erre biztatnák. A pácolás pillanatok alatt elkészül, és utána már a többi a sütő dolga. Köretnek én krumplipürét készítettem, és tálaláskor még tejfölös uborkasalátát kínáltam hozzá. Viszont kínálhatunk mellé egy finom salátát, úgy is remek ebéd, vagy éppen vacsora kerekedik belőle.







 Hozzávalók:

12 db csirkeszárny
3 ek méz
1,5 dl Floriol olaj
2 tk Erős Pista (v. csípős paprikakrém)
1-2 ek balzsamecet
1 dl fehérbor
2-3 gerezd fokhagyma
majoranna
bazsalikom

1 tk pirospaprika






A szárnyakat megtisztítani a pihéktől, jól megmosni, lecsepegtetni és enyhén besózni.

Egy tálba beleönteni az olajat, a balzsamecetet, a mézet, belenyomni a fokhagymagerezdeket és az ízlés szerinti mennyiségű fűszert, majd jól összekeverni. (ennyi paprikakrémtől enyhén csípős lesz, tehát aki csípősebbre szeretné, az több csípős paprikakrémet tegyen hozzá)

A szárnyakat egy tepsibe egymásmellé helyezni, majd ráönteni a pácot. Jó alaposan összeforgatni, hogy mindenhol befedje a szárnyakat. Legalább 1-2 órát ebben a pácban állni hagyni, de közben azért egyszer átforgatni. (akár egész éjszaka is pihenhetnek a pácban a szárnyak)
Sütés előtt a szárnyak alá önteni a fehérbort, majd alufóliával lefedni.

Előmelegített sütőben, közepes lángon kb. 50 percig párolni, majd a fóliát levéve mindkét oldalát szép pirosra sütni.

Tálaláskor krumplipürét, vagy ízlés szerint salátát kínálhatunk hozzá.

6 megjegyzés:

  1. Ezt ki is fogom próbálni, én szeretem a csirke ezen részét, mert olyan kis zaftos és el lehet rajta rágcsálódni egy darabig :)

    VálaszTörlés
  2. Vicuska!
    Én is szeretem, de mostanában a comb valahogy előtérbe került, de nagyon finom lett, így sűrűbben veszek ezután. Kicsit pikánsan csípős volt, na és a páctól jó valóban jó zaftos.:)

    VálaszTörlés
  3. Én sem sütöttem még soha csak külön szárnyat, de ez a recepted nagyon megtetszett.

    VálaszTörlés
  4. A csirkeszárny nálunk sose volt,mert valahogy a családom nem szerette!De ez volt a mult.Mióta igy készítem a csontot is leszopogatják.Sőt nemrégen pulyka szárnyat vettem.Gondoltam egy merészet és erősebben fűszerezve ugyanígy elkészítettem.Mennyei!!!!Hálás köszönet a receptért!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nyanyus, nálunk pont így volt, csirkeszárnyat szinte soha nem vettem, de ez olyan finomra sikerült, hogy apa azóta rendszeresen kéri. Pulykaszárnyat viszont sokszor sütök, azt jobban szeretem mint a pulykacombot.

      Törlés