2023. július 12., szerda

Frissítő gyümölcskehely (cukorbetegeknek)

 


Tombol a kánikula, ilyen még talán soha nem volt, így csakis egy hűvös lakásban lehet elviselni. Mivel még szépen terem az eper, a málna, és az áfonya, a cseresznyét és a meggyet pedig beszereztem a piacon, így a gyümölcsökből, és némi tortabevonó zselatinból, egy frissítő kelyhet állítottam össze. Édesítő éppen csak  került bele, hogy a gyümölcsök íze érvényesüljön. Cukorbetegként az én diétámba belefért, de azt mindenki maga számolja ki. A nagy melegben, jól lehűtve pedig jólesett elkanalazgatni.

 


 

Hozzávalók 2 kehelyhez:

ízlés szerinti gyümölcsök pl. meggy, cseresznye, áfonya, eper, málna.....

2 tasak színtelen tortabevonó zselatin

5 dl víz

1/2 ek eritrit


Az ízlés szerint összeválogatott gyümölcsöket mossuk meg, majd alaposan csepegtessük le. (érdemes papírtörlővel leitatni róluk a nedvességet)

Ezután vegyesen pakoljuk a gyümölcsöket a fagylaltos kelyhekbe.

A tortabevonó zseléhez adjuk hozzá az eritritet, és a vizet, majd keverjük simára.

Ezután melegítsük forráspontig, kevergetve főzzük 1 percig, majd óvatosan öntsük rá a gyümölcsökre úgy, hogy teljesen ellepje a folyadék.

Ezután tegyük be a hűtőbe, hogy a zselé megdermedjen, és jól lehűljön.

 


Közvetlenül tálalás előtt vegyük ki a gyümölcsös kelyhet a hűtőből, majd hidegen kínáljuk. Nagyon finom, hűsítő, és ízlés szerinti gyümölccsel készülhet.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom hűsítőt készítettél a zamatos gyümölcsökkel, gusztán elrendezted a kehelyben! Most szívesen kanalaznék belőle, pedig megjött hozzánk frissítő eső😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, nagyon köszönöm! A tegnapi kánikulában igazán jólesett kanalazgatni. Itt nálunk is nagy vihar volt, le is hűlt a levegő, de sajnos most délutánra már újra meleg van. :(

      Törlés
  2. De jól jönne nekem is! Mindent szeretek benne. A képek már felüdítenek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ani, nagyon köszönöm! Jól lehűtve ettem, finom volt..... a hétvégére őszibarackkal készítem majd el. :)

      Törlés
  3. Gyerekkoromban milyen nagy divatja volt! Rengeteget csináltunk ilyen gyümölcszselét. Ha jól emlékszem, lehetett is kapni kifejezetten ehhez való port. Nagyon gyönyörű lett a Tied - mint mindig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Sylvia!! Én erről lemaradtam, mert eddig nem is hallottam róla, de lehet csak nem emlékszem rá. Egy kedves ismerősöm küldött egy videóreceptet, ott görögdinnye kivájt hajába került bele a gyümölcs és a zselatin, én kicsit leegyszerűsítettem. :)

      Törlés