2023. július 8., szombat

Joghurtos meggyes (cukorbetegeknek)

 


A cukorral, és búza finomliszttel készült joghurtos-meggyes receptet még a sógornőmtől kaptam, igaz nagyon régen, és akkor sokszor meg is sütöttem. (a receptje erre a linkre kattintva található) Most kicsit átalakítva, vagyis cukormentesen, teljes kiőrlésű tönkölyliszttel sütöttem meg, így cukorbetegként már én is megtudom enni. A tészta így is finom és könnyű, igaz kicsit azért aggódtam nehogy túl tömör legyen, de teljes kiőrlésű liszttel is finom. A kimagozott meggyet én eritrittel szórtam meg, és a süteménybe is azt tettem, de ízlés szerint másfajta édesítőt is használhatunk hozzá.

 


 

Hozzávalók 20x30 cm-es tepsihez:

10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt

15 dkg tönkölybúza finomliszt

2 dl natúr joghurt

2 db tojás (nagy)

15 dkg eritrit

1 dl étolaj

1 tk vaníliaaroma

1/2 citrom reszelt héja és leve

1/2 cs sütőpor

1 púpozott tk étkezési keményítő (v. liszt)

50 dkg magozott meggy

 

A kimagozott meggyet előző nap szórjuk meg ízlés szerint1-2 ek eritrittel, majd többször átkeverve hagyjuk állni felhasználásig, hogy ne legyen túl savanyú a süteményben. (az édesítést ízlés szerint el is hagyhatjuk)

A kétféle lisztet és a sütőport keverjük össze.

A tojásokat válasszuk ketté, majd a fehérjét egy csipet sóval, és egy 1/2 ek eritrittel verjük fel kemény habbá.

A keverőtálba tegyük bele a joghurtot, adjuk hozzá az eritritet, a vaníliaaromát, a tojások sárgáját, a reszelt citromhéjat és citromlevet, majd keverjük alaposan össze.

Ezután állandó keverés mellett csorgassuk hozzá az étolajat, majd adjuk hozzá a sütőporos lisztkeveréket, és keverjük simára a masszát.

Ezután keverőkanállal, hogy a hab ne nagyon törjön, apránként keverjük hozzá az előzőleg keményre felvert tojásfehérjét.

A tepsit béleljük ki sütőpapírral, majd egyenletesen öntsük bele a tésztát.

A meggyet alaposan csepegtessük le, majd szórjuk meg az étkezési keményítővel, keverjük alaposan össze, majd szórjuk rá a tepsiben lévő tészta tetejére. (a keményítővel összekevert meggy, nem fog leülni a tepsi aljára, a sütemény tetején marad)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd légkeverésnél 170 fokon, süssük 40-45 percig, tűpróbáig. (Én légkeverésnél 40 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a tepsiben, majd a sütőpapírral együtt emeljük át egy rácsra és hűtsük ki.

 


Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg porrá őrölt eritrittel, majd szeleteljük fel, és úgy kínáljuk. A tésztája pedig könnyű és finom lett a teljes kiőrlésű liszttel is. Ízlés szerint ezt az alaptésztát másfajta gyümölccsel is megszórhatjuk.

 

8 megjegyzés:

  1. Finomat sütöttél a hétvégi asztalra 😊! Nagyon guszta lett! Amibe gyümölcs van, csal finom lehet. Én málnával sütöttem a napokban egy bögrés sütit, majd valamikor a jövő héten hozom 😊....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Katikám! A gyümölcsös sütiket mi is nagyon szeretjük, ezért is alakítottam át ezt a meggyest... nagyon finom lett. Várom a Te bögrés sütidet, de biztosan az is nagyon finom volt. Ebben a melegben pedig még enni sem kívánunk.

      Törlés
  2. Nagyon guszta finom süteményt alkottál! Váljon egészségetekre!

    VálaszTörlés
  3. Az eredeti receptet Gizikém, nem tennéd fel??? Én ezeket a liszteket nem használom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mária! Az eredeti recept linkjét megtalálod a bevezető szövegben fent, erre a szövegre kattints rá "(a receptje erre a linkre kattintva található)" és rögtön átugrik az eredeti receptre.
      vagy az alábbi linket másold be a keresőbe.
      http://gizi-receptjei.blogspot.com/2011/05/joghurtos-meggyes-sutemeny.html
      Nem tudom hogy a Gizi-receptjei facebook oldalamat látogatod-e, mert a linkeken kívül, csak ott tudom megosztani az eredeti receptet.

      Törlés
  4. Az eredeti receptet Gizikém, nem tennéd fel. Én ezeket a liszteket nem használom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mária! Az eredeti recept linkjét megtalálod a bevezető szövegben fent, erre a szövegre kattints rá "(a receptje erre a linkre kattintva található)" és rögtön átugrik az eredeti receptre.
      vagy az alábbi linket másold be a keresőbe.
      http://gizi-receptjei.blogspot.com/2011/05/joghurtos-meggyes-sutemeny.html
      Nem tudom hogy a Gizi-receptjei facebook oldalamat látogatod-e, mert a linkeken kívül, csak ott tudom megosztani az eredeti receptet.

      Törlés