2021. január 9., szombat

Sonkával-aszalt szilvával töltött pulykamell.

 


Pulykamellet szívesen készítek égész évben, de a karácsonyi asztal egyik fő fogása mindig is töltött pulykamell. A töltelék azonban évről, évre változik, az elmúlt ünnep alkalmával pl. feketeerdei sonka és vörösborba áztatott aszalt szilva került a befűszerezett hússzeletekre, melyeket végül baconszeletekkel tekertem körbe. A húst sütés közben jól átjárták az ízek, és finom, szaftos maradt. Tálaláskor krumplipürét és vörösboros párolt káposztát (recept itt található) kínáltam hozzá, de ez már ízlés dolga.



Hozzávalók:

4 szelet pulykamell (nagyobb szelet)

1 cs feketeerdei sonka

2 cs aszalt szilva

3 cs szeletelt bacon

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)

kb. 2 dl édes vörösbor

1 dl víz

3-4 ek zsír



Az aszalt szilvát előző este áztassuk be a vörösborba, majd felhasználás előtt tegyük egy szűrőbe, és alaposan csepegtessük le.

A pulykamell szeleteket klopfoljuk ki, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és hagyjuk egy fél órát állni.

Ezután a befűszerezett hússzeletre helyezzünk rá pár szelet feketeerdei sonkát, majd arra ízlés szerint az alaposan lecsepegtetett aszalt szilvát, és tekerjük fel.

Egy nagyobb folpack fóliára kb. 5-6 szelet bacont helyezzünk egymás mellé úgy, hogy fedjék egymást, majd helyezzük rá pulykamelltekercset, és a fólia segítségével tekerjük fel.

Egy tepsibe tegyük egymás mellé a hústekercseket, öntsük alá a vizet, majd fedjük le alufóliával.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd pároljuk kb. 30 percig. (Én légkeverésnél 170 fokon, 30 percig pároltam.)

Ezután vegyük ki a sütőből, vegyük le a fóliát, ha túl sok lenne alatta a lé akkor öntsünk le belőle, majd kanalazzuk a zsírt a hússzeletek mellé, tegyük vissza a sütőbe, és kb. 20 perc alatt süssük szép pirosra. 

A sütőből kivéve hagyjuk hűlni, majd ízlés szerint szeleteljük fel.

Tálalás előtt helyezzünk pár szelet hústekercset a tányérra, kanalazzuk mellé az ízlés szerinti köretet, és úgy kínáljuk. Én krumplipürét, és vörösboros párolt káposztát készítettem, és azzal tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése