2021. január 18., hétfő

Majonézes kifli.

 


A hétvégén elfogyott a péksütemény, és mivel nem volt kedvem boltba menni, időm is volt bőven, na meg az itthon sütött pékáru azért mégiscsak finomabb.... szóval nekiálltam kiflit sütni. Először a jól bevált házi vajas kifli receptemet (recept itt olvasható) vettem elő, majd eszembe jutott, hogy Vikinél láttam még tavaly egy majonézes kiflireceptet, melyet akkor el is mentettem... így végül ezt a számomra új receptet hívtam segítségül. Alig győztem kivárni, hogy a frissen kisült, illatozó kiflik kihűljenek és megkóstolhassam. Nem csalódtam, mert a tésztája könnyű, az íze pedig nagyon finom.... én szezámmaggal szórtam meg, de ez már ízlés dolga.




Hozzávalók 8 db kiflihez:

50 dkg búza finomliszt (Nagyi titka)

1 tk só

1 tk cukor

2,5 dkg friss élesztő

5 gramm sütőpor

10 dkg Rama margarin (puha, lágy)

2 púpozott ek majonéz

2 dl langyos víz

1 kisebb tojás a lekenéshez

ízlés szerint magok a szóráshoz




A keverőtálba öntsük bele a langyos vizet, adjuk hozzá a cukrot, morzsoljuk rá az élesztőt, kanalazzuk rá a majonézt és a puha margarint, majd szitáljuk hozzá a sóval és a sütőporral összekevert lisztet. 

Ezután a robotgép dagasztó karjával (vagy kenyérsütő gépben) dagasszuk meg a tésztát.

Ezután tegyük át egy kilisztezett kelesztőtálba, majd langyos helyen kelesszük 50 perc alatt a duplájára a tésztát.

A megkelt tésztából formázzunk 8 egyenlő súlyú gombócot, majd külön-külön nyújtsuk ki oválisra.

Ezután a távolabb eső részbe, éles késsel vágjunk hosszabb csíkokat, majd a hozzánk közeli végénél kezdjük el feltekerni úgy, hogy a bevagdosott rész kerüljön felülre.

Egy sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük rá a megformázott kifliket, majd konyharuhával takarjuk le, és kelesszük 50 percig.

Ezután kenjük le felvert tojással, és ízlés szerint szórjuk meg magvakkal. Én pl. szezámmaggal szórtam meg. 

A sütőt melegítsük elő alsó-felső sütésnél 200 fokra, majd sütés előtt vegyük vissza 180 fokra, vagy légkeverésnél pedig 170 fokra.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd 25-30 perc alatt süssük készre a kifliket. (Én légkeverésnél 170 fokon, 25 percig sütöttem.)



A sütőből kivéve helyezzük rácsra a kifliket, és hűtsük ki teljesen.

A majonéztől és a margarintól nagyon finom és puha lesz a tésztája. 

Kínáljuk pl. reggelire vagy éppen vacsorára egy bögre forró kakaóval vagy gyümölcs teával....


6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek, tetszik ez a formázás. Finomak lehettek! Én is a napokban sütöttem vajas kiflit, nemsokára hozom 😁.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, nagyon köszönöm! Nagyon finom, próbáld ki Te is. Régóta várakozott a recept, de örülök hogy megsütöttem. A vajas kiflit gyakran sütöm, mert kb. 1 óra alatt elkészül. :) Várom a Te receptedet, hátha az másmilyen...

      Törlés
  2. Kedves Gizi! Megsütöttem, nagyon finom lett. Üdv:Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági! Nagyon köszönöm hogy ennyi receptemet elkészítesz, nagy öröm ez számomra. Köszönöm!! Örülök hogy ízlik a kifli, mi is nagyon szerettük, így gyakran megfogom sütni. Üdv. Gizi

      Törlés
  3. Jól néz ki, kipróbálom .
    Melyik dagasztó gépet használja? Én most keresek ami legjobb a kenyér dagasztásra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Era, nagyon örülök hogy tetszik a recept. Nagyon finom a kifli, biztosan ízlik majd. Nekem Hauser kenyérsütő gépem van, igaz csak kisebb kenyértészta dagasztására (50 dkg liszt) alkalmas, de nagyon szeretem, ez egy jó márka. Lehet belőle nagyobb gépet is kapni, bármelyiket is választod, biztosan elégedett leszel vele. Belinkelem a Google oldalt, ahol többféle közül tudsz válogatni, ha úgy gondolod. A gépben is készre lehet sütni a kenyeret, de én általában csak dagasztásra használom. Másold be az alábbi linket a keresőbe, vagy az is elég ha beírod hogy Hauser kenyérsütő.

      https://www.google.hu/search?source=univ&tbm=isch&q=hauser+keny%C3%A9rs%C3%BCt%C5%91&hl=hu&sa=X&ved=2ahUKEwjMiIHY8P3vAhXKtYsKHVmHBqoQjJkEegQIBRAB&biw=1536&bih=750

      Törlés