2019. április 23., kedd

Spenót tükörtojással.




A spenót egy igen megosztó főzelék, mert vagy nagyon szereti valaki, vagy éppen rá sem tud nézni, és egy világért meg nem kóstolná legyen az éppen gyerek, vagy felnőtt. Én nagyon szeretem a spenótot, így alig várom a tavaszt, hogy végre a friss, zsenge spenótlevelekből finom főzeléket főzhessek. Az előzőleg megfőzött spenótot ízlés szerit botmixerrel pépesíthetjük, vagy éppen vágódeszkán egy késsel apróra vághatjuk, megkaparhatjuk. Én az utóbbi módon készítem elő a spenótot, mert szerintem ha nem lesz teljesen pépes a főzelék, még az íze is finomabb. Feltétnek általában tükörtojást sütök, de akár üresen is elkanalazgatom..... 






 Hozzávalók:

70 dkg spenót
1 db zsemle (szikkadt)
3 ek liszt
3-4 ek étolaj
2 gerezd fokhagyma
1 l tej
2 merőkanálnyi a spenót főzőlevéből
só (nagyobb csipetnyi)
1-2 ek cukor 





Az előzőleg megfőzött spenótot, és az előzőleg vízbe áztatott zsemlét ízlés szerit botmixerrel is pépesíthetjük, vagy éppen vágódeszkán egy késsel apróra vághatjuk, megkaparhatjuk. (Én jobban szeretem megkaparni, mert szerintem akkor még az íze is finomabb az elkészült spenótnak.)


A szikkadt zsemlét áztassuk be vízbe, majd amikor felpuhult alaposan nyomjuk ki, és vágódeszkán egy késsel vágjuk, kaparjuk apróra.  

A spenótleveleket enyhén sós vízben főzzük kb. 30 percig, ezután szűrjük le, és alaposan csepegtessük le, majd szintén vágjuk, kaparjuk apróra.

Az olajat hevítsük fel, adjuk hozzá a lisztet, és kevergetve pirítsuk világos zsemle színűre, majd vegyük le a tűzről, nyomjuk bele a fokhagymát, keverjük össze, és hagyjuk hűlni.

Ezután adjuk hozzá az apróra vágott spenótot és zsemlét, keverjük alaposan össze, majd öntsük fel a tej felével, sózzuk, adjuk hozzá a cukrot, és kevergetve kezdjük el besűríteni.

Közben ahogy sűrűsödik adjunk hozzá 1-2 merőkanálnyit a spenót főzőlevéből, és a tejből, és addig főzzük tovább hogy főzelék sűrűségű legyen..... közben kóstoljuk és ha szükséges akkor adjunk hozzá még egy csipet sót, és ízlés szerint cukrot.

Tálaláskor a spenótfőzeléket kínálhatjuk pl. tükörtojással, sült hússal, pörkölttel, vagyis mindenki a maga ízlésének megfelelően. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése