2018. szeptember 6., csütörtök

Fűszeres sertéstarja.




Szép lassan véget ér a kánikula, így az ebédet vagy éppen a vacsorát elkészíthetjük már sütőben is, anélkül hogy hőgutát kapnánk a konyhában. Mi a szaftosabb húsokat kedveljük, így tarjaszeleteket fűszereztem be, de ízlés szerint bepácolhatunk pl. karajszeleteket is. A húst érdemes előző este előkészíteni, (így kellően átjárja a fűszeres íz) majd felhasználásig a hűtőben tárolni. Tálaláskor almás-hagymás sült krumplival kínáltam, (a sült krumpli recept a linkre kattintva megtalálható) de jól illik hozzá pl. a krumplipüré, vagy éppen a hagymás tört krumpli is.





 Hozzávalók:

6 vastagabb szelet sertéstarja
1 ek Gulyáskrém
1 ek csípős Piros Arany  
3-4 gerezd fokhagyma
1 tk ételízesítő
2 tk só
2 tk köménymag
1 tk majoranna
1 tk kakukkfű
1 dl étolaj
1 dl fehérbor
2-3 ek sertészsír
 




A hússzeleteket enyhén sózzuk be, majd tegyük félre.

Az egész köménymagot tegyük serpenyőbe, majd rázogatva, pár pillanat alatt pörköljük meg. Ezután öntsük át egy mozsárba, majd törjük össze.

Az olajhoz adjuk hozzá a Gulyáskrémet, a Piros Aranyat, az ételízesítőt, a maradék sót, az előzőleg megpörkölt köménymagot, a fűszereket, és az összezúzott fokhagymát, majd keverjük alaposan össze.

A besózott hússzeleteket ezután forgassuk bele a fűszeres paprikakrémbe, majd tegyük be éjszakára a hűtőbe, hogy az ízek jól átjárják a húst.

Egy tepsibe öntsük bele a bort, helyezzük egymás mellé a befűszerezett hússzeleteket, majd csorgassuk rá a visszamaradt pácot. Ezután fedjük le a tepsit alufóliával.

Helyezzük be közepes hőmérsékletű sütőbe, majd kb. 45 perc alatt, pároljuk puhára a húst. (Én légkeverésnél 160 fokon pároltam puhára)

Amikor a hússzeletek puhára párolódtak, vegyük le a fóliát, kanalazzuk a hús köré a sertészsírt, majd a hőfokot magasabbra véve, süssük szép pirosra. (Én légkeverésnél 190 fokon sütöttem készre a húst.)





Tálaláskor a pirosra sült hússzeleteket ízlés szerinti körettel kínáljuk. Én almás-hagymás sült krumplival tálaltam, de jól illik hozzá pl. a krumplipüré, vagy éppen a hagymás tört krumpli is.



1 megjegyzés:

  1. Köszönöm a jó és hasznos információkat, amelyeket megosztottak mindenkinek, nagyon érdekes és nagyon hálás vagyok ehhez a csodálatos történethez.
    เว็บท่องเที่ยว

    VálaszTörlés