2009. november 23., hétfő

Almás gombóc


Ezt a gombócot párhéttel ezelőtt készítettem, de valahogy lemaradt, de most megosztom mindenkivel, hátha éppen valaki kedvet kap az elkészítéséhez. Először kicsit óckodtam tőle, de kár volt, mert nekem elnyerte a tetszésemet. Eredetileg fahajas öntettel kínálták, de végül is én tejföllel tálaltam fel. Legközelebb viszont az öntetet is elkészítem majd. Ha valaki elkészíti hozzá, kérem legyen szíves és írja meg, neki hogy ízlik a fahajas öntettel.

1/2 kg alma
2 db tojás
2 ek méz
1 kk. fahéj
6 ek búzadara
citromlé
cukor
pirított zsemlemorzsa

Az almákat meghámozni és nagy lyukú reszelőn lereszelni. Hozzákeverni a mézet, az egész tojásokat, a búzadarát, a fahajat és ízlés szerinti mennyiségű cukrot. Ha lágynak találnánk a masszát, akkor még kicsi búzadarát lehet tenni hozzá, hogy formázható masszát kapjunk. Ezután vizes kézzel gombócokat formálni belőle.
Egy edénybe vizet tenni és egy citrom levét belenyomni, majd felforralni. Ha már forr, bele helyezni a gombócokat és megvárni hogy feljöjjön a víz tetejére, majd még 1-2 percig főzni benne. Végül szűrőkanállal kiszedni, és pirított zsemlemorzsába forgatni.
Fahajas öntettel, vagy porcukorral megszórva és tejföllel megcsepegtetve tálalni.

Fahajas öntet:

6 dl tej
1 cs vaníliás pudingpor
3 ek cukor
fahéj

A tejből kivenni egy keveset és simára keverni benne a pudingport, a cukrot és a fahajat.
A maradék tejet feltenni forrni, majd állandó keverés mellett hozzáadni az elkevert pudingot. Újra felforralni és 1-2 percig még főzni, besűríteni.
A gombócokra csorgatva tálalni.

3 megjegyzés:

  1. Ezt mindenkeeppen ki fogom probalni! A Dragam regen evett ilyet es nagyon izlett neki, kerte, hogy csinaljak, de nem volt receptem. Most van, hala Neked, koszi!

    VálaszTörlés
  2. Judith!
    Örülök hogy sikerül a recept által a "Drágád" kedvében járni. Ha az öntetet is elkészíted kérlek írjad meg milyen volt vele a gombóc.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom volt a fahejas ontet, én kiprobaltam. :) A recept nagyon jo, koszi, csak en tettem bele egy nagyon keves lisztet is, meg par kanallal tobb buzadarat, mert nem allt ossze a massza. De nagyon finom lett!

    VálaszTörlés