2009. október 26., hétfő

Hússzelet gombával és csirkemájjal


Tegnap olyan csodálatosan szép idő volt, és nekem nem volt kedvem órákat a konyhában tölteni. Egy gyors leltár után, mivel volt itthon karaj, gomba, és csirkemáj, megszületett a recept is. Gyorsan összedobtam, majd be a sütőbe és már csak a köretet kellett elkészítenem. Egy finom szaftos húst kaptam, amit rizzsel tálaltam. Így egy kiadós, laktató ebédet sikerült feltálalnom.

6 szelet karaj
6 db csirkemáj
30 dk gomba
4 dl főzőtejszín
15 dk sajt
1 db vöröshagyma

ételízesítő
majoránna
szerecsendió
őrölt fehérbors
kakukkfű
margarin

Egy tepsit jól kikenni margarinnal.(én főzéshez Dolíva margarint használok)
A hússzeleteket kicsit kiklopfolni, de ne legyen túl vékony. Ízlés szerint befűszerezni, de csak mérsékelten mert a gomba is fűszeres lesz.
A gombát megtisztítani, majd félbe vágni és vékonyra felszeletelni. A vöröshagymát apró kockára vágni, majd egy kevés olíva olajon elkezdeni párolni. Párperc után hozzáadni a gombát, és ízlés szerint fűszerezni. Addig párolni ameddig teljesen elfő a leve.
Ezután a tepsibe egymásmellé tenni a befűszerezett hússzeleteket, majd mindegyik tetejére tenni egy csirkemájat, majd szépen elosztani a tetején a gombát. Felönteni a tejszínnel, és fóliával lefedni a tetejét. Előmelegített sütőben, közepes lángon 1 óra hosszat párolni, majd a fóliát levéve megszórni a reszelt sajttal, úgy hogy a szaftba is kerüljön sajt. Visszatenni a sütőbe és szép pirosra sütni.
Én rizzsel tálaltam, de pl. a krumplipüré is remekül illik hozzá.

7 megjegyzés:

  1. Szia:) Milyen gombából csináltad?

    VálaszTörlés
  2. Ez aztán az ebéd!! Te jó ég, de finom lehet! Minden alkotóelemét egyenként is imádom! Elképzelem, ahogy az egyik átadja az ízét a másiknak... :))

    VálaszTörlés
  3. Szia Réka!
    Csiperke gombából csináltam. Küldök neked is egy tányérkával. Szép du. kívánok!!

    VálaszTörlés
  4. Yasmine!
    Nagyon finom lett, és nem utolsó sorban gyorsan összedobható.

    VálaszTörlés
  5. A csirkemájat is imádom-de így együtt az egész: nagyon fincsi lehetett!!

    VálaszTörlés
  6. trinity!
    Valóban nagyon finom volt, és nem utolsó sorba gyorsan elkészíthető!!

    VálaszTörlés