2009. október 14., szerda

Tejszínes krumpli csirkecombbal




Tejszínben többször is sütöttem már krumplit, és akkor köretként tálaltam, de most úgy gondoltam, kipróbálom milyen is a csirkecombbal együtt megsütve. Magában is finom ízletes köret volt, de így együtt sütve, hogy átvette a fűszeres hús ízét, még finomabb. Mivel a hús és a köret együtt készült, így időt is spóroltam, mégis egy finom ebédet tudtam feltálalni. A sütés vége felé rászórt és rápirult reszelt sajt pedig csak még ízletesebbé tette az étel.


Hozzávalók:

2-3 db csirkecomb
1 kg krumpli
5 dl főzőtejszín
15 dkg sajt
só (ízlés szerint)
2 tk ételízesítő
szerecsendió
őrölt fehér bors
majoránna
bazsalikom
kakukkfű
10 dkg vaj



A krumplit pucoljuk meg, vékonyan szeleteljük fel, majd szórjuk meg egy kevés sóval, és forgassuk alaposan össze.

A tepsit kenjük ki a vajjal, majd egyenletesen terítsük bele a felszeletelt krumplit.

A főzőtejszínt keverjük össze szintén egy kevés sóval, őrölt borssal, majd öntsük a tepsiben lévő krumplira.

A csirkecombot ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg a fűszerekkel, majd helyezzük a tepsiben lévő krumplira. Ezután fedjük le a tepsit alufóliával.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten kb. 60 perc alatt pároljuk puhára a húst, és a krumplit.

Ezután vegyük le a fóliát, szórjuk meg ízlés szerint reszelt sajttal, majd tegyük vissza a sütőbe, és süssük szép pirosra.

Tálaláskor helyezzünk a tányérra egy csirkecombot, kanalazzuk mellé a krumplit, majd úgy kínáljuk.


4 megjegyzés:

  1. Abszolút a kedvemre való minden egyes alkotórésze. Hát még így együtt! Csodás lehet egy jó kis salátával. Nekem muszáj salátát is összehozni, hiába tejszínes. Igény van rá.. :D

    VálaszTörlés
  2. Yasmine!
    Nagyon finom lett, és valóban saláta is illik hozzá, de én most lusta voltam a boltba kutyagolni ebben az időben.

    VálaszTörlés
  3. Hú, ez nekem is nagyon bejönne. Megcsinálom!

    VálaszTörlés
  4. Gasztroboszi!
    Örülök hogy neked is szimpi a recept. Kíváncsian várom hogy ízlett neked!

    VálaszTörlés