2018. november 4., vasárnap

Szezámmagos rántott sütőtök.




A sütőtököt nagyon szeretjük, többféleképpen el is készítem, de rántani még nem rántottam ki soha. A napokban egy kedves ismerősömmel beszélgettem, és megemlítette hogy éppen sütőtököt készül rántani, és milyen finom is.... Mivel éppen volt itthon egy közepes méretű, így gondoltam mit is veszíthetek, és már hozzá is láttam.... A zsemlemorzsát összekevertem pár evőkanál szezámaggal, és az előzőleg besózott tökszeleteket duplán paníroztam, majd bő olajban sütöttem ki. A dupla panírnak köszönhetően kívül ropogós, belül  pedig finom puha lett az elkészült tök.






 Hozzávalók:

1 közepes méretű sütőtök
2-3 db tojás
1 dl tej
2-3 ek liszt
1 cs zsemlemorzsa
2-3 ek szezámmag
5 dl étolaj a sütéshez






A sütőtök hosszú részét vágjuk fel kb. 0,5 cm-es korongokra, a maradék részét vágjuk ketté, vájjuk ki a magokat, majd vágjuk fel szintén 0,5 cm-es szeletekre.

Ezután enyhén sózzuk, és hagyjuk legalább egy fél órát állni, mielőtt bepaníroznánk.

A tojásokat üssük fel egy tálba, adjuk hozzá a hideg tejet, egy nagy csipet sót, és alaposan keverjük össze.

A zsemlemorzsát öntsük egy tálcára, adjuk hozzá a szezámmagot, és keverjük össze.

Egy tálcára tegyünk pár evőkanál lisztet.

A sütőtök szeleteket forgassuk bele a lisztbe, a felvert tojásba, a szezámmagos zsemlemorzsába, majd újra a lisztbe-tojásba-zsemlemorzsába. (Én duplán paníroztam, de ízlés szerint egyszer is elegendő beleforgatni a lisztbe-tojásba-zsemlemorzsába.)

Az olajat hevítsük fel, helyezzük bele a bepanírozott tökszeleteket, és kisebb lángon, többször átfordítva, süssük szép pirosra, majd szedjük ki a zsiradékból papírtörlőre.

Tálalás előtt hagyjuk kicsit hűlni, majd úgy kínáljuk. A dupla panírozásnak köszönhetően kívül jó ropogós, belül a sütőtök pedig finom puha.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése