2017. július 26., szerda

Cukkinifelfújt.




Rengeteg cukkini terem idén is a kertben, így szinte minden nap készül egy adag rántott cukkini, melyet csak úgy magában elnassolunk. Persze azért más formában is az asztalra került, most éppen cukkinifelfújt készült ebédre. Húsmentes, egyszerű és könnyű nyári ebéd, de ennek ellenére igen laktató. Én most sárga cukkinit használtam, mert szerintem annak más, selymesebb az íze, és a füstölt sajt is remekül illett hozzá. Az elkészült felfújt nagyon finom volt, persze inkább csak olyan nőknek való, mert hús hiányában a férfiak nem hiszem hogy rajonganának érte. (további cukkinis receptek itt megtalálhatóak)





Hozzávalók:

3 db zsenge cukkini
1 cs újhagyma
20 dkg füstölt sajt
10 dkg edami sajt
1,5 dl főzőtejszín (20%-os)
3 db tojás (nagy)
2 ek liszt
1 mk curry
őrölt színes bors
2 ek kukoricacsíra olaj
2 dkg vaj




Az egyik cukkinit vékonyan szeleteljük fel, a másik kettőt pedig vágjuk fel kisebb kockákra.
Az újhagymának vágjuk le a zöld szárát, majd vékonyan szeleteljük fel. 
A sajtokat egy kisebb lyukú reszelőn, reszeljük le. 

Egy serpenyőbe hevítsük fel az olajat, majd adjuk hozzá a felszeletelt újhagymát, és pároljuk üvegesre.

Ezután adjuk hozzá a felkockázott cukkinit, sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg a curryvel, keverjük össze, pároljuk roppanósra, majd hűtsük langyosra.

A kissé felvert tojásokhoz adjuk hozzá a tejszínt, szórjuk meg egy pici sóval, majd keverjük össze.

Ezután adjuk hozzá a lisztet, keverjük simára, majd keverjük hozzá a füstölt sajt több mint a felét, végül pedig a langyosra hűlt cukkinit is.

A sütőformát kenjünk ki a vajjal, majd egyenletesen öntsük bele a cukkinis keveréket.

Ezután helyezzük rá a vékonyan felszeletelt cukkinit úgy, hogy teljesen befedje a masszát, majd enyhén sózzuk, és szórjuk meg a maradék füstölt és edami sajt keverékével.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 30-35 perc alatt süssük szép pirosra. (én légkeverésnél 160 fokon, 30 percig sütöttem)




Tálalás előtt hagyjuk kicsit hűlni, majd ízlés szerint szeleteljük fel, és úgy kínáljuk.


2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a receptet, holnap ez lesz az ebéd :-) rengeteg cukkini termett az idén, a linket is köszi :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm hogy elkészíted, és reménykedem benne, hogy nem fogsz csalódni. Én nagyon szerettem. :)

      Törlés