2017. február 25., szombat

Darált húsos rántott szelet.




Megint elérkezett a hétvége, és ezzel együtt a nagy kérdés, hogy mi is legyen az ebéd vagy éppen a vacsora. Gondolom sok helyen a hétvégi ebéd elmaradhatatlan fogása a rántott szelet. A rántott szelet készülhet pl. tarjából, karajból, van olyan aki éppen a sertéscomb mellett teszi le a voksot, de én most egy újabb változatot ajánlok, méghozzá darált húsból készült rántott szeletet. Többször készültem már kipróbálni, és csak most bánom igazán, hogy nem előbb tettem meg. A darált húst reszelt sajttal, sóval és őrölt borssal alaposan összegyúrtam, majd a megformázott masszát éjszakára betettem a hűtőbe. A hús sütése előtt már nem volt más dolgom, mint vékonyra nyújtani, bepanírozni, és sokkal rövidebb idő alatt mint a hagyományos rántott húst, szép pirosra sütni. Az ebédnél pedig ezek a szavak hangoztak el "ez a hús olyan finom, hogy ezután én csakis azt szeretném kérni, hogy így készítsed a rántott húst".....




 Hozzávalók 8 szelethez:

50 dkg darált sertéscomb
15 dkg reszelt trappista sajt
só (ízlés szerint)
őrölt fekete bors (ízlés szerint)


 Hozzávalók a panírozáshoz:

2 db tojás (nagy)
2-3 ek liszt
zsemlemorzsa




A darált húshoz adjuk hozzá a reszelt sajtot, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, majd gyúrjuk alaposan össze.

Az összegyúrt masszát ezután osszuk el nyolc egyenlő részre, majd formázzunk golyókat.

Ezután tegyük be pár órára a hűtőbe, hogy jól lehűljön, így könnyebben tudunk majd bánni vele. (én előző este összegyúrtam, és megformáztam, majd fóliával letakarva betettem a hűtőbe a másnapi sütésig)

Közvetlenül sütés előtt vegyük ki a hűtőből a húsgolyókat, majd egyesével helyezzük liszttel bőven megszórt felületre. Ezután először tenyérrel kicsit nyomkodjuk le, majd egy sodrófával nyújtsuk ki kb. 0,5 cm vastagra. (nyújtás közben fordítsuk át, hogy mindkét oldala kellően lisztes legyen, így már nem kell a panírozásnál külön lisztbe beleforgatni)

Ezután tegyük a felvert tojásba, majd pl. egy húsvillával alányúlva tegyük át a zsemlemorzsába, és panírozzuk be. (a villa segítségével könnyebben tudjuk áttenni, így biztosan nem esik szét a hússzelet)

Egy serpenyőbe hevítsünk fel kb. 5 dl olajat, majd helyezzük bele a bepanírozott hússzeleteket, és közepes lángon, mindkét  oldalát süssük szép pirosra.

A megsült hússzeleteket alaposan csepegtessük le, majd helyezzük papírtörlőre, hogy a felesleges zsiradékot felszívja.

Tálaláskor ízlés szerinti körettel, savanyúsággal, salátával kínáljuk. Én sült krumplival, és csemegeuborkával tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése