2015. február 18., szerda

Sütőporos fánk. (tízperces fánk)




A farsangi időszakot egy finom fánksütéssel zártam le. Pár héttel ezelőtt akadtam rá ennek az egyszerű fánknak a receptjére HahóPihe konyhájában, és rögtön el is döntöttem, hogy én is megsütöm hamarosan. Mivel a "Tízperces fánk" titulust kapta, és magamat ismerve, gondoltam kb. 30 perc alatt biztosan nálam is elkészül majd. Így is lett, mert az első mozzanattól az utolsóig, nem telt el fél óránál több, és már falatoztuk is a frissen kisült, illatozó fánkokat. Én mindössze annyit változtattam a recepten, hogy adtam hozzá egy késhegynyi szódabikarbónát, és vékonyabbra nyújtottam ki a tésztát. A szódabikarbónától pedig sütés közben szépen megemelkedtek, és légiesen könnyűek lettek a fánkok. Tálalás előtt porcukorral megszórtam, majd saját főzésű őszibaracklekvárral kínáltam. A könnyű fánkot pedig ízlés szerint akár egy finom krémmel meg is tölthetjük tálalás előtt.






 Hozzávalók kb. 20 db fánkhoz:

25 dkg liszt
1 db tojás (nagy)
3 ek porcukor
2 dl tejföl
1/2 cs sütőpor (6 gramm)
késhegynyi szódabikarbóna
2 tk rum
1 tk vaníliaaroma







A porcukorhoz adjuk hozzá az egész tojást, a tejfölt, a rumot, és a vaníliaaromát, majd keverjük alaposan össze.

A lisztet keverjük össze a sütőporral és a szódabikarbónával, majd szitáljuk hozzá a tejfölös-cukros keverékhez. Ezután keverjük, majd gyúrjuk össze a tésztát. (ha túl lágy lenne, akkor még adjunk hozzá egy kevés lisztet)

Ezután lisztezett felületen nyújtsuk ki kb. 3 mm vastagra, és egy 8 cm átmérőjű szaggatóval szaggassuk ki a tésztát, majd szúrjuk ki a közepét. (a visszamaradt tésztát szintén gyúrjuk össze, és szaggassuk ki)






Egy serpenyőbe hevítsünk fel kb. fél liter olajat, majd amikor már elég forró, helyezzünk bele pár darab fánkot, majd mérsékeljük a lángot, és kisebb hőfokon kezdjük el sütni.

Sütés közben többször fordítsuk át a fánkokat, hogy egyenletesen szép pirosra süljenek. Ezután szedjük ki, és tegyük papírtörlőre, hogy a felesleges olajat felszívja. (a fánk sütés közben egyáltalában nem szívja magába az olajat)






Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg porcukorral, majd lekvárral kínáljuk. A kisült fánk a szódabikarbónának köszönhetően sütés közben szépen feljön, és légiesen könnyű lesz a tésztája. Ízlés szerint tálalás előtt meg is tölthetjük.



1 megjegyzés:

  1. De szép fánkok! És milyen gyorsan elkészültek! Gondolom ugyanolyan gyorsan el is fogytak :-)

    VálaszTörlés