2012. december 3., hétfő

Omlós kávés keksz.



Megkezdődött a visszaszámlálás és már csak 21 nap van hátra karácsonyig. Így aztán nálam is megkezdődött a karácsonyi sütemények tesztelése, elősütése. Persze azért közel sem biztos, hogy karácsonyra is mindegyiket újra sütöm majd, sőt biztosan nem. Viszont jó alkalom arra, hogy kiválasztásra kerüljenek a legfinomabbak, na meg persze szeretnék másoknak is ötleteket adni egy-egy recept elkészítéséhez. Először is  aprósüteményeket, kekszeket sütök, majd következnek a krémes sütemények és a torták. A receptek itt sorakoznak előttem, és alig tudok választani közülük, mert mindegyik olyan finom, hogy kedvem lenne mindet végigsütni. Az első letesztelt aprósütemény pedig ez az omlós, kávés keksz volt. Nagyon egyszerű az összeállítása, és semmilyen különleges hozzávalót nem tartalmaz, viszont az instant kávénak köszönhetően mégis nagyon finom. Az ünnep előtt akár egy héttel is megsüthetjük, mert minél tovább áll, annál omlósabb lesz. Persze nem csak az ünnepekre ajánlom, hanem a délután kávé mellé is remek nassolni való.






Hozzávalók kb. 20 db kekszhez:


3 db tojássárgája
5 dkg vaj
5 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
1 cs 2in1-ben kávé (18 g)
20 dkg liszt
1/2 cs sütőpor


A tojások sárgáját keverjük habosra a porcukorral, a vaníliás cukorral, és a vajjal. Ezután keverjük hozzá az instant kávét, majd szitáljuk hozzá a sütőporral elkevert lisztet, és gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze. (ha ragadna a tészta, akkor még egy kevés lisztet tehetünk hozzá)

Az összegyúrt tésztából ezután formázzunk diónyi nagyságú golyókat, majd tegyük be a hűtőbe kb. egy óra hosszára.

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd a hűtőből kivett golyókat helyezzük rá, egy kicsit távolabb egymástól. Ezután minden golyót kicsit lapítsunk le. (én egy pohár aljával nyomtam kissé laposra a golyókat)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük kb. 10-12 percig, hogy szép aranybarnák legyenek a kekszek. (én légkeverésnél 150 fokon, 10 percig sütöttem)

A sütőből kivéve szedjük rácsra a kekszeket, és úgy hűtsük ki teljesen.

Ezt a kekszet akár egy héttel az ünnepek előtt megsüthetjük, majd száraz, hűvös helyen tároljuk. Minél tovább áll, annál omlósabb lesz. 
Tálalás előtt ízlés szerint porcukorral is megszórhatjuk, de én most ettől eltekintettem.


7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták, szépek lettek a kekszeid, és ha szeretném a kávét, biztosan ízlene is :) Valóban nagyon rohan az idő, már csak három hét van vissza karácsonyig, és én is még nagyon sok mindent szeretnék addig megcsinálni.... majd elválik, hogy mire futja :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj de kis formás puffancsok! Én cukor nélkül iszom a kávét, úgyhogy cukor helyett 2 ilyen kis nasit kérek a csészealjamra :))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik ez a keksz, capuccinoval szerintem ki fogom próbálni. További jó készülődést:)

    VálaszTörlés
  4. Lindas y ricas me encanta una verdadera delicia,preciosa la foto de cabecera, abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  5. Tejeskávéval mennyei lehet. Egyszer megsütöm az én Jancsimnak... Nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!!!!

    VálaszTörlés