2012. december 7., péntek

Diós-sajtos sós keksz.



 Karácsonykor gondoljunk azokra is akik nem szeretik az édes süteményeket. Nekik süthetünk pl. pogácsát, sajtos rudat, (karácsonyi sós sütemények itt megtalálhatóak) vagy éppen egy finom kekszet. Az ünnep előtti próbasütést így most egy sós keksszel folytatnám, ezzel is ötletet adva ahhoz, hogy milyen sós ropogtatni valót süssünk. A tésztájába ízlés szerint tehetünk vajat, vagy éppen sertészsírt is. Én saját házi sertészsírral gyúrtam össze a tésztát, mert így még omlósabb lesz. (természetesen a vajjal is omlós tésztát fogunk kapni) Került még bele reszelt sajt és darált dió is. Mivel a sajt és a dió jól illik egymáshoz, így a keksz tésztájában is remek párost alkotnak. Száraz, hűvös helyen több napig eltartható, így már az ünnepek előtt akár egy héttel megsüthetjük.






Hozzávalók:

25 dkg liszt
15 dkg vaj (v. 8 dkg zsír)
15 dkg sajt
5 dkg darált dió
1 tk só
1 db tojás
1/2 cs sütőpor
1-2 ek tejföl


A lisztet keverjük össze a sóval és a sütőporral, majd morzsoljuk össze a hideg vajjal (én  zsírral morzsoltam össze).
Ezután keverjük hozzá a darált diót és a reszelt sajtot, majd a kissé felvert egész tojást és apránként a tejfölt. (a tejfölt ne tegyük bele egyszerre, mert lehet nem lesz mindre szükség)
Gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze a tésztát, majd tegyük be a hűtőbe kb. 30 percre.

Pihentetés után vegyük ki a hűtőből a tésztát és lisztezett felületen nyújtsuk ki vékonyra, majd ízlés szerinti pogácsaszaggatóval szúrjuk ki a kekszeket.

A tepsit béleljük ki sütőpapírral, majd egymástól kicsit távolabb helyezzük rá a kiszúrt kekszeket.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük kb. 10 perc alatt világos zsemleszínűre.
A sütőből kivéve helyezzük rácsra a kekszeket és hűtsük ki egészen.

Száraz, hűvös helyen több napig eltartható.

7 megjegyzés:

  1. gyakran sutok hasonlot, viszont en mindig teszek bele egy keves felapritott diot is + friss rozmaringot, ugy meg sokkal jobb. epp holnap keszulok sutni megint "_"

    VálaszTörlés
  2. Egyszer próbáld ki darabos dióval, és füstölt sajttal, vagy juhsajttal. Én szoktam pici fehér borsot és fokhagymát is hozzátenni. Nyami. :-)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!!

    Köszönöm mindkettőtöknek az ötleteket!!! A darabolt dióra gondoltam én is, aztán mégis elvetettem az ötletet. Legközelebb azt is teszek majd bele. Fűszernövény pedig csakis azért nem került bele, mert attól tartottam, hogy a család esetleg nem enné meg úgy. Én pl. kakukkfűre gondoltam, de rozmaringgal is finom lehet. Hamarosan újrasütöm, és akkor a fűszerezés is hangsúlyosabb lesz.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon örülök,hogy megtaláltam ezt a receptet!!!!!
    Megsütöttem!!!! Szerencsémre egyből dupla adagot csináltam:) :) :)
    Nagyon finom!!!! Köszönöm a receptet!!!!
    http://static.hoxa.hu/pic/kepeslapok/276001-277000/276011.jpg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ilona! Én köszönöm hogy a receptemet választottad, és bíztál benne annyira, hogy rögtön dupla adagot sütöttél. :)

      Törlés