2024. február 9., péntek

Gombás-zöldborsós pite.

 


Egyszerű, és húsmentes pitét sütöttem, amely a zöldségekkel is nagyon finom, és igencsak laktató volt. A készen megvásárolható leveles tésztának köszönhetően kb. egy óra alatt az asztalra varázsolhatjuk a pitét. Természetesen mi magunk is elkészíthetjük hozzá a leveles tésztát, de én attól most eltekintettem. Sütés közben a leveles tészta ropogósra sül, a gombás-zöldborsós töltelék pedig finom szaftos lesz. Persze a reszelt sajtot se felejtsük le róla...



Hozzávalók:

1 cs leveles tészta

1 üveg csiperke gomba

10-15 dkg zöldborsó

1 db vöröshagyma

1 csokor petrezselyemzöld

10 dkg mascarpone

2 ek tejföl

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)

1 tk ételízesítő

10 dkg reszelt sajt (pl. trappista, edami...)

2-3 ek étolaj



A vöröshagymát vágjuk fel apróra. A gombát vékonyan szeleteljük fel. A petrezselyemzöldet szintén vágjuk fel apróra.

Az olajat hevítsük fel, adjuk hozzá az apróra vágott vöröshagymát, majd pároljuk üvegesre.

Ezután adjuk hozzá a gombát, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, adjuk hozzá az ételízesítőt, majd lefedve pároljuk pár percig.

Ezután adjuk hozzá a zöldborsót és az apróra vágott petrezselyemzöldet, majd fedő nélkül pároljuk tovább, hogy a leve elpárologjon. Ezután hűtsük ki mielőtt összekevernénk a tejfölös mascarponéval.

A mascarponéhoz adjuk hozzá a tejfölt, szórjuk meg egy csipet sóval, majd keverjük simára.

Amikor a gombás zöldborsó teljesen kihűlt, keverjük össze a tejfölös mascarponéval.

A leveles tésztát csomagoljuk ki, tegyük egy sütőpapírral bélelt tepsire, majd a széleitől hagyjunk el egy kb. 2 cm-es tésztacsíkot, és egyenletesen kanalazzuk rá a tölteléket, majd szórjuk meg a reszelt sajttal.

Helyezzük be kb. 200 fokra előmelegített sütőbe, majd süssük 20-25 perc alatt készre. (Én légkeverésnél 180 fokon, 20 percig sütöttem.)

A sütőből kivéve a tepsin hagyjuk hűlni, mielőtt felszeletelnénk.



Miután a pite egy kicsit hűlt, ízlés szerint szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk. A leveles tészta jó ropogósra sül, és a töltelék finom szaftos.


8 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett a pitéd a sok zöldséggel és a sajttal. Nagyon guszta lett.
    Jólesnek néha húsmentes fogások. Mostanában mi sem eszünk sok húst, valahogy sokszor nem is hiányzik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Katikám! Nagyon finom volt, biztosan elkészítem még többször is. Jól mondod, sokszor nem is hiányzik a hús.... van hogy egy tányér leves éppen elég ebédre. Persze van amikor még főzni sincs mostanában kedvem, akkor jó az ilyen egyszerű recept.

      Törlés
  2. Hű, de nagyon jól néz ki, biztosan kipróbálom! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! Örülök hogy kipróbálod.... nagyon finom volt, biztosan ízlik majd Neked is.

      Törlés
  3. Nagyon guszta finom lehetett! Akár egy pizza , szerinted mascarponé nélkül csak tejföllel is működne? Nagyon tetszik !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Éva! Készítheted csak tejföllel is, de abból lehet kevesebb kell majd hozzá, és mindenképpen 20%-os tejföl legyen. Egy leveles tésztát használtam, és kettőnknek bőven elég volt.

      Törlés
  4. Nagyon finom lehet. Én kelt tésztával készítettem már hasonlót, de éppen van egy leveles itthon, bár nem tk. Ha jól látom, ez sem. Jól látom? Én nem jutok hozzá tk leveles tésztához sajnos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikám, nagyon finom a leveles tésztával, de kelt tésztával is az lehetett. Legközelebb megpróbálom teljes kiőrlésű tönkölyliszttel. Jól látod, ez a leveles tészta sem teljes kiőrlésű, most csak ez volt itthon. Én a Spar-ba szoktam teljes kiőrlésű leveles tésztát venni, ha van a közeletekben, ott biztosan kapsz majd Te is. Persze azért ízre az kicsit más....

      Törlés