2023. október 14., szombat

Szalonnás-gombás nyúlcomb.

 


A napokban bevásárlás közben megláttam a friss nyúlhúst a hűtőpultban, és rögtön a kosaramba is tettem egy tálcányit. Mivel vadast már készítettem nyúlhúsból (receptje erre a linkre kattintva található), sült nyúlcomb is volt már (nyúlhússal készült receptek erre a linkre kattintva találhatók) így gondoltam egy szalonnás-gombás raguval főzöm puhára. Mivel a nyúlhús zsenge volt, így bő egy óra alatt el is készült az ebéd. Én barna rizzsel tálaltam, de fehér rizs, vagy a krumplipüré is jól illik hozzá.




Hozzávalók:

3 db nyúlcomb

20 dkg császárszalonna

50 dkg csiperke gomba

1 db vöröshagyma (nagy)

2 gerezd fokhagyma

só (ízlés szerint)

1 tk ételízesítő

őrölt színes bors (ízlés szerint)

1 kk kakukkfű

1 kk majoránna

2 dl tejföl

1 tk liszt

2 dl fehérbor

3 dkg vaj



A nyúlcombot mossuk meg, majd papírtörlővel töröljük szárazra.

A vöröshagymát pucoljuk meg, vágjuk félbe, és vékonyan csíkozzuk fel. A fokhagymát szintén pucoljuk meg, majd vágjuk fel apróra.

A császárszalonnát vékonyan szeleteljük fel, majd vágjuk fel apró kockákra.

A gombát tisztítsuk meg, mossuk meg, alaposan csepegtessük le, majd vágjuk fel vékony csíkokra.

Egy serpenyőbe tegyük bele a felkockázott szalonnát, majd süssük szép pirosra. Amikor már szép piros, szedjük ki a zsiradékból és tegyük félre.

A maradék zsiradékhoz adjuk hozzá a vajat, majd amikor felolvadt, helyezzük bele a combokat, és mindkét oldalukat addig süssük, hogy szép színt kapjon. Ezután vegyük ki, és tegyük félre.

A visszamaradt zsiradékhoz adjuk hozzá a vékonyra szeletelt vöröshagymát és futtassuk meg, hogy egy kicsit összeessen, majd adjuk hozzá az apróra vágott fokhagymát, pár pillanat múlva pedig öntsük fel a borral. 

Ezután ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg az ételízesítővel és a fűszerekkel, majd helyezzük vissza a combokat, és pároljuk félpuhára a húst.

Amikor a hús félpuhára párolódott, adjuk hozzá a felszeletelt gombát és addig pároljuk, hogy a hús teljesen megpuhuljon. (ha szükséges akkor ízesítsünk utána, de arra figyeljünk, hogy a kisütött szalonna is sós)

A tejfölt keverjük simára a liszttel, és egy kevéske vízzel.

Ezután szedjük ki a húst, majd a  öntsük hozzá a tejfölös keveréket, keverjük csomómentesre, és forraljuk ki. 

Ezután tegyük vissza a húst, adjuk hozzá az előzőleg kisütött szalonnát, majd többször óvatosan megkeverve/rázogatva főzzük még pár percig, hogy az ízek összefőjenek.

Közben készítsünk hozzá ízlés szerinti köretet.... pl. rizst, krumplipürét, de én tésztával is eltudom képzelni.



Tálalás előtt helyezzünk a tányérra egy nyúlcombot, kanalazzuk mellé a szalonnás-gombás ragut, majd ízlés szerinti körettel kínáljuk. Én barna rizst készítettem hozzá, és azzal tálaltam.


5 megjegyzés:

  1. De guszta, finom ebédetek volt, és egészséges! A nyúlhúst mi is szeretjük, de elég ritkán kerül az asztalunkra, igaz nem is nagyon lehet kapni felénk....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, nagyon köszönöm! A Lidl-be veszem a nyúlhúst, mindig friss és szép. Valahogy mostanában rákaptunk, igaz eddig én se nagyon tudtam hol megvenni. A közeletekben nincs Lidl?

      Törlés
    2. Köszönöm, van Lidl, gyalog kb. 20 perc, lehet hogy elsétálok majd valamikor. Ritkán járunk arra, valahogy kiesik a megszokott útvonalunkból 🙂

      Törlés
  2. Gondolom vadnyúllal is működne a recept? Szerintem azzal fogom kipróbálni, köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan vadnyúllal is finom lesz, örülök hogy kipróbálod! Mi csak a házi nyulat szeretjük.....

      Törlés