2023. szeptember 8., péntek

Joghurttorta. (cukorbetegeknek is)

 


Nagyon egyszerű, és főként nagyon finom joghurttorta receptre bukkantam a neten, és rögtön el is határoztam hogy megsütöm. Mivel én cukrot nem használhatok, így eritrittel helyettesítettem, de cukorral is megsüthetjük. A tojásos-joghurtos keverékbe gluténmentes keményítőt kevertem, így gluténérzékenyek is megsüthetik. A hozzávalókat egyszerűen csak össze kell keverni, majd irány a sütő.... Mivel még terem a kertben az eper, és málna is akad bőven, így tálalás előtt én ezekkel a gyümölcsökkel pakoltam meg a torta tetejét, melyek jól illettek hozzá. Ízlés szerint pl. őszibarack, szilva, körte.... is jól illik a tortához.

 


 

Hozzávalók 20 cm-es tortaformához:

500 gramm natúr Görög joghurt

4 db tojás (nagy)

8 dkg gluténmentes étkezési keményítő

1 tk vaníliaaroma

8 dkg eritrit (v. cukor)

1 citrom reszelt héja

 

 


A joghurthoz adjuk hozzá az egész tojásokat, az eritritet, a vaníliaaromát, a reszelt citromhéjat, és keverjük simára. (ízlés szerint cukrot is adhatunk hozzá)

Ezután adjuk hozzá az étkezési keményítőt, és szintén keverjük simára.

A tortaformát béleljük ki sütőpapírral, majd egyenletesen öntsük bele a masszát.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük (tűpróbáig) 40-45 perc alatt készre. (Én légkeverésnél 170 fokon, 40 percig sütöttem.)

Amikor a teteje már szép aranybarnára sült, és nem ragad rá pl. a fogpiszkálóra, akkor vegyük ki a sütőből, hagyjuk pár percig a tortaformában, majd helyezzük rácsra és hűtsük ki teljesen.

 


Tálalás előtt pakoljuk meg a torta tetejét ízlés szerint gyümölccsel, szórjuk meg poreritrittel, szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk.


15 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom lehetett! Jó könnyűnek látszik a tésztája.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, nagyon köszönöm! Nagyon finom volt, egyszerű elkészíteni, és elég kicsi formában csináltam, így gyorsan elfogyott.

      Törlés
  2. Nagyon szép magas lett a sütid, a friss gyümölccsel csodás lehetett! Jó étvágyat hozzá, de valószínű már el is fogyott 😄.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, elnézésedet kérem hogy csak most válaszolok, de nyaralni voltunk. Nagyon egyszerű és finom torta, így aztán gyorsan el is fogyott.

      Törlés
    2. Szép időtök volt, gondolom jól kipihented magad és szép élményekkel tértetek vissza!

      Törlés
    3. Meg sem kérdeztem, hogy mi szép helyen voltatok? 🌞

      Törlés
    4. Csodaszép időnk volt, és ez most nem a pihenésről szólt. Körbetekertük a Tisza tavat 65 km-es táv volt, és még kb. 60 km-ert bicajoztunk a környéken. Kényelmesen tekertünk, de azért kellemesen elfáradtunk. Kiskörén szálltunk meg, a "ring a tó" apartmanparkban, közvetlen a Tisza parton.

      Törlés
    5. Jó sokat bicikliztetek, nagyon jó túra lehetett! Az idő valóban gyönyörű volt, szerencsére. Mi is nyaraltunk, pár napot mi is a Tisza partján, Szegeden, aztán utána szintén pát napot a Balaton-felvidéken. Sokfelé jártunk minden nap, estére mi is mindig jól elfáradtunk 😊
      Majd hozok pár képet, amint el tudom kezdeni a válogatást 😊.

      Törlés
    6. Mindig csodállak benneteket, mert olyan hosszú kirándulásokat tesztek, szebbnél szebb tájakon. Biztosan most is gyönyörű fotókat készítettél. Én sajnos nem tudok sokat gyalogolni, a férjem pedig nem szeret gyalogtúrára menni.... így marad a kerékpár. :)

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! Nagyon egyszerű és finom.... próbáld ki!

      Törlés
  4. Ez is milyen szuper süti! Nagyon tetszik! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Süsd meg Sylvia, nagyon egyszerű és finom. Gyümölcs nélkül is ízlett, de akár lekvárral is eltudom képzelni.

      Törlés
    2. Igen, én is valami finom lekvárra gondoltam!

      Törlés
    3. Remek lesz vele.... na most jó nagyokat nyelek... már enném is ezerrel. :)

      Törlés