2023. szeptember 23., szombat

Kakaós csiga cukorbetegeknek.

 


Hűvös, esősre fordult az idő így aztán bekapcsoltam a sütőt, és kakaós csigát sütöttem. Régen sütöttem már teljes kiőrlésű liszttel kelt tésztát, csigát pedig most először, de nem utoljára. Mivel nem volt itthon friss élesztő, így szárítottal készült, de így is szépen megkelt, és sütés után egy könnyű, foszlós tésztát kaptam. A kakaós töltelékhez kevertem egy kevés őrölt fahéjat is, melytől még finomabb lett.




Hozzávalók a kelt tésztához:

15 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt

15 dkg tönkölybúza finomliszt

2 ek búzasikér

1 cs szárított élesztő (v. 2 dkg friss élesztő)

1 tk cukor

8 dkg vaj

3 dkg eritrit

1 dl Milli habtejszín

kb. 1,5 dl tej

1 db tojássárga (nagy)

csipet só


A tejszínt langyosítsuk meg, keverjük hozzá a cukrot, majd az élesztőt, és futtassuk fel.

A vajat olvasszuk fel, és hagyjuk langyosra hűlni. A tejet langyosítsuk meg.

Tegyük egy tálba a kétféle lisztet, a búzasikért, a csipet sót, és keverjük alaposan össze.

Ezután a keverőtálba öntsük bele a felolvasztott vajat, keverjük hozzá az eritritet és a tojássárgát, majd öntsük hozzá a felfuttatott élesztőt is.

Ezután kanalazzuk rá a lisztes keveréket, majd robotgéppel kezdjük el dagasztani. Dagasztás közben adagoljunk hozzá annyi langyos tejet hogy majd könnyen nyújtható legyen a tészta, és dagasszuk pár percig. (természetesen kézzel is megdagaszthatjuk)

Amikor a gép végzett a dagasztással azért még kézzel is dagasszuk át egy kicsit, majd tegyük át lisztezett kelesztőtálba és langyos helyen dagasszuk 1 óra alatt a duplájára.


 

Töltelék hozzávalói:

2-3 ek holland kakaó

1/2 ek őrölt fahéj

3 ek eritrit

a tészta lekenéséhez 5 dkg olvasztott vaj


A kakaót keverjük össze az őrölt fahéjjal és az eritrittel. (ízlés szerint több eritritet is keverhetünk hozzá)

A vajat olvasszuk fel, és hagyjuk éppen csak langyosra hűlni.



A megkelt tésztét borítsuk ki lisztezett felületre, majd nyújtsuk ki ujjnyi vastag téglalappá.

Ezután kenjük le az olvasztott vajjal, majd egyenletesen szórjuk meg a kakaós keverékkel.

Ezután csavarjuk fel szorosan, majd éles késsel szeleteljük fel.

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd egymástól kicsit távolabb helyezzük rá a felszeletelt csigákat.

Ezután takarjuk le konyharuhával, és szobahőmérsékleten kelesszük 30 percig.

Az újrakelesztés után helyezzük be előmelegített sütőbe, majd hagyományos sütőbe 200 fokon, légkeveréses sütőbe 170 fokon kb. 20 perc alatt süssük készre.

A sütőből kivéve hagyjuk a tepsiben pár percig, majd helyezzük rácsra és hűtsük ki.



Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg poreritrittel, majd úgy kínáljuk. A tésztája nagyon könnyű és finom. Még másnap is olyan puha, mintha akkor sütöttük volna. Ízlés szerint a kakaós töltelék helyett pl. diabetikus mogyorókrémmel is megkenhetjük a tésztát.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek a csigáid, szépen megkeltek. Ilyen őszies időben jól is esik egy kis kelt tészta.
    A kakaós csiga töltelékébe én is szoktam egy kis fahéjat tenni, jobb ízt ad neki,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, nagyon köszönöm! Nem gondoltam hogy a teljes kiőrlésű liszttel ilyen szépen megkel a tészta, és nagyon puha lesz sütés után. Még másnap is olyan, mintha akkor sült volna ki..... ezután ezt a receptet fogom használni kelt tésztákhoz.

      Törlés
  2. Nagyon guszta! Nem is olyan régen túrós csigát csináltam de ez a kakaós-fahéjas is kedvemre való lenne most !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, nagyon köszönöm! A túrós csiga is nagyon finom, én meg azt kóstolnám meg most rögtön. Próbáld ki ezt a kelt tésztát búza finomliszttel, mert szerintem azzal még puhább és foszlósabb lesz.

      Törlés
  3. Igazán ínycsiklandozóak lettek, megjött hozzá a kedvem nekem is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! Örülök hogy kedvet kaptál hozzá. Nagyon finom, puha a tésztája.... teljes kiőrlésű liszttel ilyent még nem is sütöttem. Biztosan Neked is ízlik majd.

      Törlés