2023. augusztus 6., vasárnap

Fordított őszibarackos levél. (cukorbetegeknek)

 


Volt itthon pár szem őszibarack, és a hűtőben meglapult egy csomag Tante Fanny tönkölyös leveles tészta, így gondoltam ebéd utáni desszertnek sütök egy fordított süteményt. Az őszibarackot fahéjas eritrittel szórtam meg, mielőtt befedtem a leveles tésztával, majd irány a sütő.... bő fél óra múlva pedig már tálalhattam is. A leveles tészta jó ropogósra sült, az őszibarack pedig finom, és szaftos maradt. Ízlés szerint pl. sárgabarackkal, szilvával.... is megsüthetjük ezt az egyszerű süteményt.




Hozzávalók:

1 cs Tante Fanny friss tönkölyös leveles tészta

1 kisebb tojás a lekenéshez

1-2 tk eritrit a szóráshoz





Hozzávalók még:

2-3 db őszibarack

1-2 ek eritrit

1 kk őrölt fahéj






A leveles tésztát csomagoljuk ki, majd vágjuk fel 8 egyforma darabra.

A tojást villával kicsit verjük fel. 

Az őrölt fahéjat keverjük össze egy-két evőkanálnyi eritrittel. (vagy ízlés szerinti édesítővel)

Az őszibarackokat mossuk meg, papírtörlővel töröljük szárazra, majd vágjuk félbe, távolítsuk el a magot, és vékonyan szeleteljük fel.

Egy gáztepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd szórjunk rá a fahéjas eritritből egy kávéskanálnyi csíkot, és arra helyezzünk rá pár szelet őszibarackot.

Ezután az őszibarackszeleteket is szórjuk meg a fahéjas eritrittel, majd helyezzünk rá egy tésztadarabot, és a széleit alaposan nyomkodjuk le. (nekem 6 db fért rá egy gáztepsire)

A maradék őszibarackkal és tésztával is így járjunk el.

Ezután a tésztát kenjük le a felvert tojással, és szórjuk meg ízlés szerint eritrittel.

Helyezzük be előmelegített forró sütőbe, majd 20-25 perc alatt süssük készre. (Én légkeverésnél 190 fokon, 20 percig sütöttem)



Amikor szép aranybarnára sült vegyük ki a sütőből, hagyjuk pár percig hűlni, majd óvatosan nyúljunk alá egy spatulával és fordítsuk át, hogy a gyümölcsös fele legyen felül.



Tálalás előtt ízlés szerint még megszórhatjuk poreritrittel, de én ettől most eltekintettem, mert így is elég édesnek találtam. A tészta jó ropogósra sült, az őszibarack pedig finom, és szaftos maradt.


6 megjegyzés:

  1. De finom lehet, a ropogós tészta az édes fahéjas gyümölccsel nagyon jó párost alkot. És még egészséges is 😊. Szuper vasárnapi süti!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, nagyon köszönöm! Szeretem a bolti leveles tésztát, mert gyorsan elkészül vele egy-egy finomság, mint pl. ez az őszibarackos. Nagyon finom volt, és kettőnknek éppen elég.

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom lehetett, váljon egészségetekre! Előjegyeztem én is ezt a változatot mikor megláttam egyik oldalon de nem jutottam el a megvalósításához!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, nagyon köszönöm! Tortaformába már évekkel ezelőtt megsütöttem, sőt azóta is többször.... így egyszerűbb és tényleg nagyon finom volt.

      Törlés
  3. Csudajól néznek ki! Kár, hogy én nem kapok errefelé tk lisztes lapokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm... finom volt. Sajnálom hogy felétek nincs tk lisztes leveles tészta. :( Én a TESCO-ba vettem, több csomaggal és lefagyasztom. Így mindig van itthon. De pl. a Lidl-be is lehet kapni tk liszteset, (igaz az nem Tante Fanny) azt is nagyon szeretem használni.

      Törlés