2020. augusztus 21., péntek

Lecsó csirkemellel és fürjtojással.

 


A nyár beköszöntével igen sűrűn készítek lecsót ebédre, mert az egyik nagy kedvencünk.... de gondolom ezzel sokan vannak még így. Most az egyszerű tojásos lecsót kicsit újragondoltam, és elősütött csirkemell is került bele, mely állítom nem rontotta el. A tyúktojás helyett pedig az aprócska, és sokkal krémesebb ízű fürjtojással gazdagítottam, melyet egyszerűen csak az elkészült lecsóra ütöttem rá, és tükörtojásként sütöttem meg. Én a fürjtojásokat lágyabbra sütöttem, de ez már ízlés dolga..... Az elkészült lecsót péksüteménnyel tálaltam, de pl. egy szelet friss kenyérrel is tunkolhatjuk.



 Hozzávalók:

 1 db csirkemellfilé

10 dkg füstölt kolbász (csípős) 

1 db vöröshagyma (nagyobb)

4 db  tv paprika

3 db paradicsom

kb. 16 db fürjtojás

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)

2 ek kukoricaliszt

2 ek chilis étolaj 

2 ek étolaj

 


A csirkemellet vékonyan szeleteljük fel, sózzuk, borsozzuk, és hagyjuk egy fél órát állni, hogy az ízek átjárják. 

 Ezután forgassuk bele a kukoricalisztbe.

Az étolajat hevítsük fel, helyezzük bele a kukoricalisztbe forgatott csirkemellet, és pár perc alatt, mindkét oldalát süssük zsemleszínűre, majd szedjük ki a zsiradékból és tegyük félre. (Én 2-2 percig sütöttem mindkét oldalát.)

A vöröshagymát pucoljuk meg, majd vágjuk félbe, és vékonyan szeleteljük fel. A paprikát vágjuk fel vékonyabb karikákra, a paradicsomot vágjuk cikkekre. A füstölt kolbászt vágjuk kisebb kockákra.

Egy serpenyőbe hevítsük fel a chilis étolajat, majd adjuk hozzá a felkockázott füstölt kolbászt, és süssük pirosra.

Ezután adjuk hozzá felszeletelt vöröshagymát, pároljuk pár percig, majd adjuk hozzá először a paprikát, majd amikor kissé összeesett a paradicsomot is.

Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, majd lefedve, néha megkeverve, addig pároljuk, hogy még roppanós maradjon a paprika, és a paradicsom is. (figyeljünk, nehogy túlpároljuk, és platty legyen a lecsó)

Ezután  az elősütött csirkemellcsíkokat helyezzük bele a lecsóba, majd egyesével üssük bele a fürjtojásokat, és pároljuk tovább pár percig, attól függően, hogy a tojást lágyabban vagy éppen keményebben szeretnénk enni. (Én pl. lágyabbra hagytam...)


 

Az elkészült lecsót ízlés szerint a serpenyőben is tálalhatjuk, de tányérra is szedhetjük. Kínálhatunk mellé egy szelet friss kenyeret, vagy éppen péksüteményt.


A fürjtojás a következő linkre kattintva megrendelhető:

Fürjes Major

Telefonos megrendeléshez pedig hívd a:  +3630 515 6108  Leicht-Érdi Gabriella.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése