2020. augusztus 8., szombat

Rózsalekvár.


 

Mindazok akik ismernek, tudják hogy szeretem az új ízeket, és ezzel együtt számomra minden különlegességet ki is próbálok, és elkészítek. Mivel a rózsabokrok ontják a csodaszép virágaikat, így eldöntöttem, hogy idén én is rózsalekvárt fogok főzni. A szirmokat be is gyűjtöttem.... majd ízlés szerint fűszereztem, és röpke fél óra múlva már az üvegekben érlelődött a rózsalekvár. Először két hét után kóstoltam meg, és bevallom, akkor még nem igazán ízlett. Aztán újra lezártam az üveget, visszakerült a polcra, majd két hét elteltével újra megkóstoltam.... és akkor már egy finom, fűszeres ízvilágú dzsemet kóstolhattam. Azt nem mondom hogy ezután üvegszám fogok rózsalekvárt főzni, de örülök hogy kipróbáltam, és egy új ízt kóstolhattam.





Hozzávalók 2 kisebb üveghez:

10 dkg rózsaszirom (piros)
2 dl víz
1 dl rum
1/2 citrom leve és reszelt héja
20 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
1 csipetnyi őrölt fahéj
1 csipetnyi őrölt kardamom
1 tk 3x1-ben Dr.Oetker dzsemfix 






A rózsaszirmot tegyük egy szitába és folyó víz alatt mossuk meg, majd alaposan csepegtessük le.

Ezután a rózsaszirmot a kristálycukorral együtt, több részletben daráljuk össze egy késes robotgéppel.

A darált cukros-rózsasziromhoz adjuk hozzá a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat, facsarjuk hozzá a citromlevet, ízesítsük őrölt kardamommal és fahéjjal, öntsük hozzá a vizet és a rumot, majd keverjük alaposan össze.

Ezután tegyük fel a tűzre, majd kevergetve főzzük kb. 10 percig.

A dzsemfixet keverjük simára egy kevés vízzel, öntsük a főzethez, és kevergetve szintén főzzük 1-2 percig, majd vegyük le a tűzről. 

Ezután töltsük üvegekbe, majd csavarjuk rá a kupakot, és állítsuk fejtetőre. 

Pár perc után fordítsuk vissza az üvegeket, majd hagyjuk teljesen kihűlni a lekvárt.




 
Az elkészült lekvárt ne nyissuk fel legalább két hétig, de ha tovább áll, akkor az ízek még jobban összeérnek.  
 
Én először két hét után kóstoltam meg, és bevallom, akkor még nem igazán ízlett. Aztán újra lezártam az üveget, majd két hét elteltével újra megkóstoltam, és egy finom, fűszeres ízvilágú lekvárt kóstolhattam.


2 megjegyzés:

  1. Különleges, de biztosan finom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni.... amikor először kóstoltam nem igazán győzött meg, de amikor másodszor, akkorra összeértek az ízek, és finom volt. :)

      Törlés