2017. október 1., vasárnap

Karamelles diós-almás pite.




Beköszöntött az ősz, és vele együtt a gyümölcsös piték sütésének az ideje is. Az omlós linzertésztára kerülhet pl. almás, körtés, birsalmás, esetleg sütőtökös töltelék is. Én most almás pitét sütöttem, melynek a tésztájához Vénusz sütőmargarint használtam. A formában lévő tésztát diós-édes morzsával szórtam meg, majd rákanalaztam a fűszeres almát. Végül karamellel nyakon öntöttem, majd irány a sütő. Sütés közben a konyhát belengte a fűszeres alma illata, és már alig vártuk, hogy végre megkóstolhassuk.





Hozzávalók a tésztához:

30 dkg liszt
20 dkg Vénusz sütőmargarin
10 dkg barna cukor (v. kristálycukor
csipet só
 3-4 ek hideg víz


A lisztet keverjük össze egy csipet sóval, majd adjuk hozzá a hideg, felkockázott margarint, a barna cukrot, és gyors mozdulatokkal morzsoljuk össze. 

Ezután gyúrás közben, apránként kanalazzunk hozzá annyi vizet, hogy szépen összeálljon a tészta, majd csipjük le a 2/3 részét, mindegyik tésztagombócot csomagoljuk be fóliába, és tegyük be a hűtőbe legalább fél órára. (arra figyeljünk, nehogy túl lágy legyen a tészta, így a vizet kanalanként adjuk hozzá)





Hozzávalók a szóráshoz:

5 dkg darált dió
4 db babapiskóta
1 cs vaníliás cukor


A babapiskótát morzsoljuk össze, majd keverjük hozzá a darált diót, és a vaníliás cukrot.

A nagyobb tésztagombócot vegyük ki a hűtőből, nyújtsuk ki piteforma méretűre, majd béleljük ki vele a formát.

Ezután egyenletesen szórjuk meg a diós keverékkel, majd kanalazzuk rá az almát.




Almás töltelék hozzávalói:

1 kg édes alma
2 ek barna cukor (v. kristálycukor)
1 cs vaníliás cukor
2 tk almáspite fűszerkeverék
1 kk őrölt gyömbér
1 cs vaníliás pudingpor (v. 2-3 ek étkezési keményítő)


Az almát hámozzuk meg, negyedeljük, vágjuk ki a magházat, majd vágjuk fel kisebb darabokra.

Ezután keverjük össze a cukorral, a vaníliás cukorral, a fűszerkeverékkel, és a gyömbérrel, majd hagyjuk legalább egy fél órát állni.

Ezután keverjük át, és öntsük le az összegyűlt levet, adjuk hozzá a pudingport (v. keményítőt) és keverjük alaposan össze, majd kanalazzuk rá a diós keverékre.





Karamell hozzávalói:

20 dkg kristálycukor
2 ek víz
5 dkg Vénusz margarin


A kristálycukorhoz adjuk hozzá a vizet, és állandó kevergetés mellett, karamellizáljuk világos színűre, majd vegyük le a tűzről, adjuk hozzá a felkockázott margarint, majd keverjük alaposan össze.

Ezután csorgassuk rá az alma tetejére.

Vegyük ki a hűtőből a kisebb tésztagombócot, nyújtsuk ki vékonyra, majd ízlés szerinti formával szúrjuk ki. (Én pl. kis levél formával szúrtam ki a tésztát)

Ezután a kiszúrt tésztával fedjük be a pitét mielőtt betennénk a sütőbe.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 40-45 perc alatt süssük szép pirosra. (Én légkeverésnél 170 fokon, 40 percig sütöttem)

A sütőből kivéve a formában hagyjuk teljesen kihűlni a pitét.

Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg porcukorral, szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése