2009. július 30., csütörtök

Ausztriai nyaralás 2.rész

Egy igazán kellemesen pihentető éjszaka, és egy kiadós reggeli után, útnak indultunk a betervezett következő állomásra. Ez pedig Mariazell volt. Igazán nagyon szép hely, gyönyörűen felújított templomával. Lehet ennek köszönhető hogy bent nem lehet fényképezni. A bazár sor tele mindenféle csecse-becsével. A szemben lévő hegyekre pedig csodálatos a kilátás. A felvonóval eljutottunk a hegy tetejére, ahonnan pazar volt a kilátás a környékre. Itt is eltöltöttünk egy szép napot, és reggel indultunk tovább.

Következő megállónk Salzburgban volt. Itt találtunk egy remek panziót, így a további napjainkat itt töltöttük, és innen mentünk kirándulni. Már a tavak mellett elvezető út is csodaszép, de a város, mely szinte semmit nem változik mióta ide járunk, mégis mintha minden alkalommal szebb lenne. A Főtér, a Vár, a nyüzsgő turistákkal tele város, újra és újra elvarázsol.
Kirándulásunk egyik színhelye Hallstatt volt. Végül is ennek a kis városkának a megtekintése volt a legfőbb úticélunk. A hegyekkel körbevett, a völgyben elterülő városka meseszép. Csodálatos utcái, gyönyörű házai, szinte mesébe illenek. A hegyen található Sóbányához felvonóval, és gyalogosan is ellehet jutni. Mi az erdei úton vezető gyaloglást választottuk, és igaz kb. 2 órát sétáltunk felfelé, de a kilátás és a látvány kárpótolt mindenért bennünket. Több helyen szépen kialakított pihenőket építettek és ezekben igen jó volt megpihenni. Egy egész napot az itteni barangolással töltöttünk el, és kellemesen el is fáradtunk.

1. Szia!
    Gyere a konyhámba, játszani hívlak!

Szép helyeken jártatok!

2. Szia Ircsi!

Köszi a meghívást, feltétlen benézek hozzád.

Valóban nagyon szép kirándulás volt, köszönöm!!

3. Jaj Gizi ne is mondjad Hallstatt a szívem csücske. Tényleg olyan ez a kis városka mint egy ékszerdoboz. Köszönöm az élménybeszámolót, nosztalgiáztam.

4. Julika!
    Örülök hogy tetszett a beszámolóm. Én sem tudok betelni vele, és még biztosan elfogunk menni megint.