2024. június 14., péntek

Eperkrémleves mandulás habgaluskával cukorbetegeknek.

 


Nálam a kertben még érik a folyton termő eper, igaz már apróbbak az eperszemek, de pl. krémlevesnek éppen megfelelnek. Ma már az idő is melegebb volt, így egy finom, fűszeres krémlevest főztem, melyet pörkölt mandulába forgatott habgaluskával tálaltam. Mivel azért még kánikuláról nem beszélhetünk így langyosan tálaltam, viszont kánikula idején jól lehűtve a legfinomabb..... Ízlés szerint pedig cukorral, vagy ízlés szerinti édesítővel is készíthetjük.

 


Hozzávalók:

50 dkg eper

2 ek eritrit

3 db szegfűszeg

1 kk őrölt fahéj

1/4 csillagánizs

1 tk vaníliaaroma

5-6 db mentalevél

1/2 citrom reszelt héja

1 dl Milli  habtejszín

1 ek vaníliás pudingpor (főzős)

8 dl víz


Az epret alaposan mossuk meg, majd daraboljuk fel.

Ezután öntsük fel a vízzel, adjuk hozzá a fűszereket, az eritritet, és főzzük kb. 10 percig. (ízlés szerint több édesítőt is adhatunk hozzá)

Ezután szedjük ki a mentalevelet, a szegfűszeget, és a csillagánizst, majd bormixerrel pépesítsük.

A tejszínt keverjük simára a pudingporral, és állandó keverés mellett, öntsük a forrásban lévő leveshez, majd kevergetve főzzük egy-két percig, hogy besűrűsödjön.



Mandulás habgaluska hozzávalói:

5 dkg szeletelt mandula

1 dl Milli habtejszín


A szeletelt mandulát állandó kevergetés mellett pörköljük meg, majd rögtön öntsük ki egy tányérra, nehogy megégjen. (figyeljünk, és kisebb lángon pörköljük, mert nagyon hamar megég)

Közvetlen tálalás előtt a habtejszínt verjük fel kemény habbá, és két evőkanál segítségével formázzuk meg, majd forgassuk bele a pörkölt mandulába.

 


Tálaláskor szedjük a krémlevest tányérba, majd helyezzük rá a pörkölt mandulába forgatott habgaluskát, és úgy kínáljuk.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, hűsítő leves lehetett, biztosan nagyon jól esett ebédre, ha nincs is itt még az igazi kánikula! A mandulás hab pedig csak hab a tortán lehetett 😋.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt, talán az eddigi legfinomabb eperkrémleves amit készítettem. Nagyon szeretem a pörkölt mandulát, és fincsi volt a tejszínhabbal.....

      Törlés
  2. Nagyon különleges finom levest készítettél. Ez akár kisebb tálkába desszertnek is megfelelne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Éva! Eszembe sem jutott hogy pl. desszertnek is megfelelne.... köszönöm a remek ötletet.

      Törlés
  3. Tényleg jó lenne desszertnek is. Levesnek is nagyon finom lehet. Én a mentát ugyan nem szeretem, de ki lehet hagyni. Micsoda jó ötlet a mandulás habgaluska!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt, és a sok íz közül nem vált ki a menta íze, így biztosan Neked is ízlett volna Anikám. A pörkölt mandula nagyon finom a tejszínhabbal, próbáld ki. Én szeretem a gyümölcslevesekhez.

      Törlés