2019. március 25., hétfő

Sült húsos-zöldséges pizzatekercs.




A vasárnapi kacsasültből megmaradt egy kacsacomb, a hűtőben pedig meglapult egy Tante Fanny pizzatészta, így  az első gondolatom az volt, hogy sütök egy hagyományos pizzát, és rácsipkedem a húst is. Aztán kicsit tovább gondoltam, és a kacsacomb valamint a pizzatészta ugyan maradt, de a paradicsomos szósz helyett fűszeres tejföllel kentem le a tésztát, és került rá még gomba, csemegekukorica, és reszelt sajt is bőven, mielőtt feltekertem. A sütőből kivéve finom illatok lengték be a konyhát, és alig győztem kivárni, hogy végre megkóstolhassam. Nem csalódtam, mert a kacsahússal, nagyon, de nagyon finom volt a pizzatekercs. (még hidegen is...)






Hozzávalók: 

1 db konzerv csiperkegomba 
20 dkg sült hús (pl. maradék)
15 dkg reszelt sajt
1 tk szezámmag
1,5 dl tejföl
só (ízlés szerint)
őrölt színes bors (ízlés szerint)
1 kisebb tojás a lekenéshez





A konzerv kukoricát és gombát, külön-külön tegyük egy szűrőbe, és alaposan csepegtessük le. (Én a gombát egy kicsit megnyomkodtam, hogy minél kevesebb víz maradjon benne.)

A pizzatésztát helyezzük rá egy nagyobb tepsire, majd tekerjük ki a papírból.

A tejfölt ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, kenjük rá a tésztára, majd szórjuk meg a lecsepegtetett kukoricával, és a gombával.

A sült húst vágjuk fel kisebb darabokra, és szintén szórjuk a tésztára. (Felhasználhatjuk hozzá a maradék sült húst is, Én pl. egy sült kacsacombot daraboltam fel...)

Ezután szórjuk meg a reszelt sajt 2/3 részével, majd a papír segítségével, tekerjük fel úgy a tésztát, mint a bejglit.

A tojást villával kissé verjük fel, és kenjük le vele a tésztát, majd szórjuk meg a szezámmaggal és a maradék reszelt sajttal. 

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 35-40 perc alatt süssük szép pirosra. (Én légkeverésnél 160 fokon, 35 percig sütöttem.)





A sütőből kivéve hagyjuk hűlni, majd ízlés szerint szeleteljük fel, és úgy kínáljuk. Természetesen házi pizzatésztával is elkészíthetjük a tekercset, és a tölteléket is ízlés szerint variálhatjuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése