2019. március 28., csütörtök

Fűszeres kelkáposztás laska szalonnával és buggyantott tojással.




A hűtőben várakozott egy kisebb, maradék kelkáposzta, mely főzeléknek kevés lett volna, így gondoltam egy kelkáposztás tésztához viszont éppen elég lenne. Így hozzá is láttam az főzéshez.... a káposztát fűszeres tejszínben pároltam készre, majd összekevertem a kifőtt tésztával. Tálaláskor pirosra sütött baconnel szórtam meg, majd buggyantott tojással kínáltam. Az egész ebédkészítés pedig nem tartott bő fél óránál tovább....





Hozzávalók:

60 dkg kelkáposzta (torzsa nélkül)
25 dkg kockatészta (nagykocka)
15 dkg szeletelt bacon
só (ízlés szerint)
1 tk ételízesítő
őrölt színes bors (ízlés szerint)
1 kk egész köménymag
2-3 szál újhagyma
1,5 főzőtejszín
1 ek étolaj


A kelkáposztát vágjuk fel kisebb kockákra. Az újhagymát vágjuk fel vékonyra. A szeletelt bacont vágjuk félbe, majd csíkozzuk fel.

Egy serpenyőbe az olajon kevergetve kezdjük el sütni a bacont. Amikor már szép piros, szedjük ki a zsiradékból és tegyük félre. 

A visszamaradt zsiradékhoz adjuk hozzá a felvágott újhagymát, majd pároljuk üvegesre.

Ezután adjuk hozzá a felkockázott kelkáposztát, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg az ételízesítővel és a köménymaggal, és addig pároljuk míg félpuhára párolódik. 

Ezután öntsük fel a főzőtejszínnel, és addig főzzük tovább, míg a káposzta teljesen megpuhul, szinte krémes állagú lesz.

A tésztát főzzük ki enyhén sós vízbe, majd szűrjük le, alaposan csepegtessük le, és adjuk hozzá a káposztához. Ezután keverjük, forgassuk össze. (ha szükséges közben ízesítsünk utána)




Buggyantott tojás készítése:


Egy edénybe forraljunk fel kb. 1 liter vizet, majd öntsünk bele két teáskanál 10%-os ecetet.

A tojást egyesével óvatosan üssük bele egy kisebb tálkába, majd szintén nagyon óvatosan, alacsonyról (a tál szinte érjen bele a vízbe) öntsük bele a forrásban lévő, örvénylő vízbe. (Mielőtt beleöntenénk a tojást, keverjünk kanállal örvényt a vízbe, majd annak a közepébe öntsük bele. Így szép, formás buggyantott tojást kapunk)

Ezután mérsékeljük a hőfokot, és a gyöngyöző vízbe főzzük 3-4 percig, hogy a fehérje megfőjön, de a sárgája még folyós maradjon.

Amikor a tojás megfőtt, szűrőkanál segítségével emeljük ki a vízből, és hagyjuk lecsepegni. (Én négy tojást főztem meg, és mindegyikkel így jártam el, külön-külön.)  


Tálaláskor szedjük az elkészült tésztát tányérba, szórjuk meg a pirosra sütött baconnel, helyezzük rá a buggyantott tojást, majd úgy kínáljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése