2018. július 19., csütörtök

Gluténmentes pitetészta.




Sokaknak, köztük nekem is sokszor gondot okoz mostanában egy-egy gluténmentes sütemény, torta, vagy éppen pite megsütése. A napokban aztán kicsit kísérletezgettem, és a végeredmény nagyon finomra, és omlósra sikerült. Egy gluténmentes hozzávalókkal készült pitetésztát sütöttem, és bevallom nem is gondoltam hogy ilyen könnyen tudok majd bánni a tésztával..... így alaptésztának bátran merem ajánlani mindenkinek. Az elkészült pitetésztát végül én egy egyszerű vaníliás krémmel és szezonális gyümölcsökkel töltöttem meg, (ennek majd egy következő bejegyzést szentelek itt a blogban, ötletadónak) de ez már ízlés dolga.





Hozzávalók 24 cm-es piteformához:

15 dkg gluténmentes zabpehely (v. zabliszt)
10 dkg rizsliszt
5 dkg darált dió
15 dkg vaj
1 kk vaníliaaroma
10 gramm Süssina (v. 5 dkg ízlés szerinti édesítő)



A zabpelyhet kávédarálóval vagy aprítógéppel daráljuk meg hogy lisztes állaga legyen. (Én zabpelyhet használtam, de ízlés szerint zabliszttel is készíthetjük.)

A lisztté őrölt zabpehelyhez adjuk hozzá a rizslisztet, az édesítőszert, majd keverjük alaposan össze. 

Ezután adjuk hozzá a vaníliaaromát, a felkockázott hideg vajat, és először morzsoljuk össze, majd gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze a tésztát. (Ha száraznak találnánk akkor egy picike vizet öntsünk hozzá.)

Az összegyúrt pitetésztát ezután tenyérrel lapogassuk bele egy teflon piteformába, majd villával szurkáljuk meg az alját. (Amennyiben nem teflonos a piteforma, akkor enyhén vajazzuk ki, nehogy beleragadjon a tészta)

Tipp:
Vágjunk le két szélesebb (kb. 2 cm-es) és a formánál hosszabb sütőpapír csíkot, majd tegyük keresztbe bele a formába mielőtt belelapogatnánk a tésztát. Így a megsült tésztát a papírcsíkok segítségével könnyebben kitudjuk majd emelni. (Nekem kivehető alja van a piteformámnak, így nem tettem bele sütőpapírt, és nem is kentem ki vajjal)

Helyezzük be a tésztát előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 25-30 perc alatt szép világos színűre. (Én légkeverésnél 170 fokon, 25 percig sütöttem)

A sütőből kivéve a piteformában hagyjuk a tésztát kihűlni, majd emeljük át egy tálcára, és töltsük meg ízlés szerinti töltelékkel, gyümölccsel.

A pitetészta nagyon finom és omlós, talán a linzertésztával készült tésztánál még omlósabb is, így óvatosan bánjunk vele, nehogy pakolgatás közben eltörjön. 
 
 
1 adag tápanyagtartalma:
 
Energia: 194 kcal
 
Fehérje: 3 g
 
Zsír: 13 g
 
Szénhidrát:  15 g


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése