2016. október 18., kedd

Kevert sütemény csokoládémázzal.




Egy egyszerű, de annál finomabb kevert süteménnyel lepet meg Erika barátnőm a nyáron, amikor is ellátogattak hozzánk. A délutáni kávé mellé elmajszoltunk egy-két szeletkét, és már akkor eldöntöttem hogy én is hamarosan megsütöm majd. Eddig halogattam, de végre sort kerítettem rá, sőt én még csokoládémázzal is leöntöttem, persze nem mintha anélkül nem lett volna finom. A kevert-vajas tészta jó szaftos, így nem kell attól tartani hogy esetleg kiszárad, így pár napig (már ha marad belőle) kínálhatjuk a délutáni kávé, vagy éppen tea mellé, de egy bögre forró kakaóval is abbahagyhatatlan.






 Hozzávalók 25x10 cm-es sütőformához:

20 dkg porcukor
20 dkg vaj
20 dkg liszt
1 cs vaníliás cukor
4 db tojás (nagy)
2 tk sütőpor
2 ek tejföl
1 citrom reszelt héja és leve



A keverőtálba tegyük bele a porcukrot, a vaníliás cukrot, majd adjuk hozzá a puha vajat, a reszelt citromhéjat és citrom levet, majd keverjük simára.

Ezután állandó keverés mellett, először adjuk hozzá a tejfölt, majd egyesével az egész tojásokat is. (mindegyik tojással külön-külön keverjük simára)

A lisztet keverjük össze a sütőporral, szitáljuk át, majd szintén állandó keverés mellett, kanalazzuk a keverékhez. (egy sűrűbb masszát fogunk kapni)

A sütőformát kenjük ki vajjal, majd lisztezzük ki. Ezután egyenletesen öntsük bele a masszát.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 50-60 perc alatt süssük tűpróbáig. (én légkeverésnél 150 fokon, 50 percig sütöttem, és a sütési idő felénél alufóliával letakartam, nehogy túlbarnuljon a teteje)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a formában, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki teljesen.





Csokoládémáz hozzávalói:

10 dkg csokoládé (70%-os)
1 dl Hulala (v. habtejszín)
1 tk vaj


A vajat adjuk hozzá a Hulalához (v. habtejszínhez), majd kevergetve melegítsük forráspontig. 

Ekkor vegyük le a tűzről, majd adjuk hozzá az apróra tördelt csokoládét, és gyors mozdulatokkal keverjük simára, hogy éppen csak langyos legyen.

Ezután csorgassuk rá a kihűlt süteményre, majd hagyjuk hogy teljesen megdermedjen.

Tálalás előtt, éles késsel ízlés szerint szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk. A sütemény tésztája jó szaftos, így pár napig finom és puha marad.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése