2012. január 4., szerda

Pisztráng gombás-baconös töltelékkel.



A karácsonyi receptek folytatásaként, ma ezt a töltött pisztráng receptjét szeretném megosztani. Pisztrángot már többször sütöttem, (recept itt) a fűszeres pácnak köszönhetően mindig nagyon finom volt, és jó szaftos. Eddig töltelék nélkül sütöttem,  most viszont gondoltam készítek egy gombás-baconös tölteléket, és sütés előtt azt töltöm a hal belsejébe.  A bacont és a gombát előzőleg megpároltam, így  30 perc sütési idő éppen elegendő volt ahhoz, hogy a hal és a belsejében lévő töltelék teljesen átsüljön. Sütés közben az ízek jól átjárták a hal húsát, így nagyon finom és szaftos volt. Köretnek pedig krumplipürét kínáltam hozzá, így egy igazi ünnepi fogás került az asztalra karácsony szenteste.






Hozzávalók:

Pisztráng
gomba
bacon
halfűszerkeverék
fokhagyma
kakukkfű
őrölt fehérbors
citrom
olívaolaj






A pisztrángot lepikkelyezni, majd a belsejébe citromlevet csepegtetni, és enyhén besózni.

Az olívaolajat,  halfűszerkeveréket, sót, citromlevet, kakukkfüvet, és az összezúzott fokhagymát összekeverni, majd a a pisztrángot alaposan beleforgatni ebbe a pácba. Legalább 30 percet állni hagyni, hogy az ízek jól átjárják. (közben én többször átforgattam a pácban)

A bacont apróra felkockázni, a gombát megtisztítani, lemosni, majd szintén apróra feldarabolni.
Egy serpenyőbe tenni a felkockázott bacont, majd szép pirosra sütni. Ezután kiszedni a zsírból és félretenni.
A visszamaradt zsiradékba beletenni a gombát, és elkezdeni párolni. Közben ízlés szerint sózni és megszórni őrölt borssal, majd zsírjára sütni.
Ezután összekeverni az előzőleg kisütött baconnel és kihűteni.

Egy tepsit kibélelni sütőpapírral, és meglocsolni egy kevés olívaolajjal, majd ráhelyezni a pisztrángokat. Ezután a belsejükbe belekanalazni a gombás-baconös tölteléket. A visszamaradt fűszeres-olajat ráönteni a megtöltött pisztrángokra.

Előmelegített sütőbe helyezni, majd közepes hőmérsékleten kb. 30 perc alatt, szép pirosra sütni. (én légkeverésnél 150 fokon, 30 percig sütöttem)

Tálaláskor ízlés szerinti köretet kínálhatunk hozzá. Én krumplipürével tálaltam.

16 megjegyzés:

  1. De fincsi halat sütöttél! Remek recept, gondolom a bacon íze átjárta a halat és ettől még izgalmasabb lett...Guszta!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Különlegesen finom lehetett az már biztos!

    VálaszTörlés
  3. Hmm, pisztráng a másik kevencem a lazac után:)Nagyon guszta és tényleg igazi ünnepi fogás.

    VálaszTörlés
  4. Összefutott a nyál a számban, annyira ínycsiklandó:)

    VálaszTörlés
  5. Isteni, nagyon szeretem a halat, de így még sose próbáltam. Nagyon jó a párosítás hal gomba bacon szuper :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon kívánatos ez a halacska!!!
    Így megtöltve yammmy-yammy!

    VálaszTörlés
  7. IllésKrisz..!
    Köszönöm. Valóban jól átjárta a bacon és a fűszeres gomba íze, nagyon finom volt. Először kicsit félve álltam neki, de örülök, hogy megtöltöttem.:)

    VálaszTörlés
  8. trollanyu!
    Nem fogod elhinni, de gondoltam Rád amikor készült. Biztos hogy neked is nagyon ízlene.:)

    VálaszTörlés
  9. Vikvi!
    Köszönöm. Csakis ajánlani tudom, és biztos vagyok benne, hogy Neked is ízleni fog.:)

    VálaszTörlés
  10. Egyik kedvenc módon készitett halam. Fantasztikus, és nagyon de nagyon finom!

    VálaszTörlés
  11. Elisabeth!
    Köszönöm!!Én eddig csak pácoltam és megsütöttem, de így a töltelékkel nagyon finom lett, és ezután csakis így fogom sütni.:)

    VálaszTörlés
  12. Vicuska!
    Nagyon köszönöm!!:)

    VálaszTörlés