2011. december 19., hétfő

Korhely harcsa-halászlé.



A sok karácsonyi süteményajánló után most egy finom halászlé receptet szeretnék megosztani. Valahogy nagyon ritkán főzök halászlét, igaz nagyon szeretjük, de szerintem elég sok macerával jár. Karácsonyra azért mindig készül, általában pontyból. Most viszont szakítani szeretnék ezzel a hagyománnyal és idén harcsából fogom készíteni, méghozzá tejfölösen. Az ötletet az adta, hogy bevásárláskor éppen a halas pultnál válogattam össze a karácsonyi menühöz a halakat, amikor megláttam a harcsatörzset. Abban a pillanatban el is döntöttem, hogy idén abból készítek halászlét. Mivel még korhely halászlét soha nem csináltam lehet eredetileg nem is így kell főzni, de én így gondoltam ki. Persze azért nem szerettem volna úgy feltálalni, hogy előtte ne kóstoljam meg, és esetleg csalódás legyen számomra, így előkóstolót főztem. Most már tudom, hogy csalódni nem fogok, mert nagyon finomra sikerült a halászlé. A harcsa filézése után a csontból alaplevet főztem, majd passzírozás után tejfölös habarással ízesítettem. Végül pedig belekerült a SZÁLKAMENTES (ez volt számomra a legfontosabb, hogy szálkamentes a hal húsa) feldarabolt harcsafilé. A lé jó sűrű lett, a tejföltől pedig finom pikáns ízű. Tálaláskor kínálhatunk mellé friss fehér kenyeret, de én most ettől eltekintettem. Bátran merem ajánlani, mert az ünnepi asztalon is megállja a helyét.





Hozzávalók:

nyúzott afrikai harcsatörzs
vöröshagyma
zöldpaprika
paradicsom
pirospaprika
babérlevél
csípős halászlékocka
tejföl
pici liszt


A harcsát kifilézni, majd a halhúst ízlés szerint feldarabolni, és félretenni.

A filézés után visszamaradt csontokat, nagyobb darabokra vágni, majd egy edénybe tenni és felönteni annyi vízzel, hogy jól ellepje. Ezután hozzáadni az apróra vágott vöröshagymát, a zöldpaprikát, a paradicsomot, egy-két babérlevelet, és ízlés szerint sót és pirospaprikát. 
Lehet lesz aki megszól érte, de én bizony még csípős halászlékockát is tettem bele, de ez el is hagyható!!!!!
Ezután felforralni, majd szép lassan puhára főzni. Végül az egészet átpasszírozni, hogy csak a sűrű csont nélküli lé maradjon.

A tejfölt simára keverni egy pici liszttel, és egy kevés levessel, majd állandó keverés mellett a halléhez csorgatni. Jól kiforralni, majd hozzáadni a feldarabolt halhúst, és szép lassan kb. 10 percig főzni. 
Kevergetni már nem szabad mert akkor összetörik a hal húsa.

Tálaláskor friss kenyeret, vagy éppen pirítóst kínálhatunk hozzá, de csak úgy magában is nagyon finom.

17 megjegyzés:

  1. Valóban a sok édesség után igazán jólesett ez a finomságos halászlé.

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom mi történik a blogodon, de most már másodszor kezdem ujra a megjegyzést, a halászlédröl, és mielőtt el tudnám küldeni, vissza ugrik a Nov. 28-ik oldalra, amit majd külön megszeretném nézni, csak most harmadszor szeretném tudatni veled, hogy imádom a halászlédet, és köszi a finom receptet!

    VálaszTörlés
  3. Gizi, ne aggódj ezen, nincs semmi probléma, csak talán én nálam szeszéjeskedik a gépem. Tényleg harmadszor, irtam a kommentet, mind kettőtt ki törölte. Hát ennyire megkivántam a finom halászlét, amit okvetlen fogok késziteni Karácsony után!
    xoxo

    VálaszTörlés
  4. Bár rengeteg halászlét megeszünk, korhely halászlét még soha nem főztem, de biztosan nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  5. Gizi!Nagyon finom lehetett!Tejfölösen még sosem ettem.

    VálaszTörlés
  6. Biztos finom, de a pacal mellett ez a másik étel, amit nem eszek meg:)De anyukám nagyon szerette a halászlevet.

    VálaszTörlés
  7. Hm, ez bizony finom lehet :) Nálunk a halászlé apukám reszortja, megmutatom neki a receptet :))))

    VálaszTörlés
  8. Delicios!

    Gizi, iti doresc Sarbatori Fericite si toate cele bune in Noul An! La multi ani!

    Salutari,
    Maya xoxoxo

    VálaszTörlés
  9. nyanyus!
    Én is már inkább ilyen ételekre vágyom mint süteményre. Nagyon finom lett, nem is gondoltam volna.:)

    VálaszTörlés
  10. Elisabeth!
    Nagyon sajnálom, hogy ennyiszer kellett megírnod a megjegyzést, de lehet megint a bloggerrel van gond és nem a Te gépeddel. Nagyon köszönöm, hogy ennyi időt áldoztál a halászlének!!! A tejföltől igen finomra sikerült, és szerencsére a hal is szálkamentes, így nekem nagyon is a kedvemre való volt.:)

    VálaszTörlés
  11. María!
    Igen látom a blogodba, hogy Ti sok halat esztek, és szerencsédre a saját fogásból származót. Egyszer próbáld ki, hátha Nektek is ízlik majd.:)

    VálaszTörlés
  12. Nelli!
    Érdemes kipróbálni, isteni finom!!!:)

    VálaszTörlés
  13. trollanyu!
    Na a pacalt én sem eszem meg, de a halászlét enni szeretem, csak készíteni nem.:)

    VálaszTörlés
  14. Vikvi!
    Nagyon finom!! Úgy könnyű, ha csak enni kell és az apukád biztosan nagyon finom halászlét főz. Próbálja ki így tejfölösen, hátha Neki is bejön ez a recept.:)

    VálaszTörlés
  15. Buna Maya!

    Vă mulţumesc foarte mult!

    Eu, de asemenea, Crăciun fericit şi un An Nou fericit!

    Salutari:

    Gizi

    VálaszTörlés