2023. május 30., kedd

Mákos túró nudli (cukorbetegeknek)

 


A kérés az volt hogy mákos nudli készüljön ebédre, és én gondolkodás nélkül hozzá is fogtam a nudlikészítéshez. Az egésszel csakis egyetlen gondom volt, hogy cukorbetegként én nem ehetek majd belőle..... de miért is ne csinálhatnék magamnak is tettem fel magamban a kérdést. Így aztán a már jól bevált túró nudli receptemet vettem alapul, (receptje erre a linkre kattintva található) majd eritrittel összekevert darált mákkal szórtam meg. Az elkészült nudli nagyon finom volt, de persze azért a krumplis tésztával készült mákos nudli (receptje a linkre kattintva található) az igazi.



Hozzávalók:

25 dkg tehéntúró

5 dkg barna rizsliszt

5 dkg zabpehelyliszt

1 db tojás (nagy)

1 tk eritrit 

csipet só

2-3 dkg olvasztott vaj

eritrittel összekevert darált mák ízlés szerint


A túrót villával törjük össze, ezután adjuk hozzá a rizslisztet, a zabpehelylisztet, egy csipet sót, az eritritet, és az egész tojást, majd gyúrjuk össze a tésztát. (Én apró szemű zabpelyhet daráltam le a kávédarálón és azt adtam hozzá.)

Ezután takarjuk le folpack fóliával a tálat, majd tegyük be legalább egy órára a hűtőbe.

Közben datáljuk le a mákot és ízlés szerint keverjük össze eritrittel.

Vegyük ki a túrós masszát a hűtőből, majd nedves kézzel csippentsünk le kisebb darabokat, és a két tenyerünk között formázzuk meg.


Az elkészült nudlikat ezután tegyük bele forrásban lévő bő mennyiségű vízbe, majd várjuk meg míg feljönnek a víz tetejére, és gyöngyöző vízben főzzük még 8-10 percig. (közben vegyünk ki egyet és kóstoljuk meg, hogy megfőtt-e, nehogy túlfőzzük)
 
 
Ezután a készre főtt nudlit szűrőkanállal szedjük ki a vízből, alaposan csepegtessük le, majd adjuk hozzá a felolvasztott vajhoz, szórjuk meg ízlés szerint darált mákkal és eritrittel, majd alaposan forgassuk össze.



Tálaláskor halmozzuk a mákos nudlit tányérra, ízlés szerint ha szükséges szórjuk még meg eritrittel, majd jó étvággyal fogyasszuk el.


6 megjegyzés:

  1. Finom lehetett, ezt is ügyesen átalakítottad magadnak 😊!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Katikám! Így átalakítva is finom volt, gyorsan meg is ettem. :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta! Szeretem én is a nudlit egyszer mákkal kipróbáltam finom volt! Nagyon szigorúan betartod a diétát jobbak már az eredményeid? Váljon egészségedre !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Éva! A krumplis tésztával készült nudli azért más, de ez is finom volt. Próbáld ki ezzel a recepttel, biztosan ízlik majd Neked is. Ez egyszemélyes adag, igaz én két napig ettem. :) A diétának köszönhetően az eredményeim nagyon jók. Reggeli mérésnél 5,4 és 6,2 között váltakozik, így az orvosom is elégedett velem. Igaz a diétát nagyon betartom, és soha nem csábulok el, még egy kóstolás erejéig sem.

      Törlés
    2. További sok sikert kitartást ! Utólag jöttem rá hogy egyszer a túrós nudlit én is elkészítettem de csak prézlivel, jó volt de valóban a krumplis egészen más.

      Törlés
    3. Köszönöm Éva.... ki kell hogy tartsak, de annyira megszoktam már az így elkészített ételeket, hogy nem okoz gondot betartani a diétát. A régi ízek azért néha hiányoznak, mint pl. a krumplis tésztával készült nudli. :)

      Törlés