2022. április 1., péntek

Sárgaborsófőzelék cukorbetegeknek.

 


A sárgaborsó főzelék hallatán sokaknak a menzán feltálalt csirizes valami jut az eszébe, de pl. a saját magunk által készített főzelék nagyon is finom. Én eddig többnyire rántással készítettem, de most a diétámhoz alkalmazkodtam, és egy kis tejfölös habarással sűrítettem be. Természetesen a habarást el is hagyhatjuk, de akkor kevesebb vízben kell puhára főzni, hogy főzelék sűrűségű legyen......



Hozzávalók:

15 dkg sárgaborsó

1 db vöröshagyma

1 gerezd fokhagyma

1 tk ételízesítő

só (ízlés szerint)

őrölt fehér bors (ízlés szerint)

1/2 ek kukoricakeményítő (v. rizsliszt)

1,5 dl tejföl

3 dkg Vénusz margarin


A sárgaborsón a hideg vizet többször cseréljük és mossuk át, majd áztassuk be pár órára. Ezután öntsük le az áztatóvizet és alaposan csepegtessük le.

A vöröshagymát és a fokhagymát pucoljuk meg, majd vágjuk fel apróra.

A margarint olvasszuk fel, adjuk hozzá az apróra vágott vöröshagymát és pároljuk üvegesre, majd adjuk hozzá az apróra vágott fokhagymát is.

Pár pillanat múlva adjuk hozzá a lecsepegtetett sárgaborsót, keverjük össze, majd öntsük fel annyi vízzel hogy jól ellepje.

Ezután ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg az ételízesítővel és főzzük puhára. 

A tejfölt keverjük simára a keményítővel és egy kevés főzőlével, majd öntsük a főzelékhez, és kevergetve pár perc alatt sűrítsük be.



Tálaláskor ízlés szerinti feltéttel kínáljuk. Jól illik a sült húsokhoz, fasírtokhoz, de így magában elkanalazgatva is nagyon finom.


4 megjegyzés:

  1. A sárgaborsó főzeléket mi is szeretjük, általában füstölt kolbászt szoktam belefőzni, személyenként egy-egy darabot. Én szerencsére sosem voltam menzáns, de az biztos nem volt olyan jó, mint az otthon főzött 😊.
    Nagyon guszta a tied!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, nagyon köszönöm. Nálunk csak én szeretem, de magamért is megfőzöm és két napig eszem. Van hogy csak tükörtojást sütök mellé. :)

      Törlés
  2. Guszta ezt mi is szeretjük különösen férjuram kis lecsókolbászt szoktam rá sütni. Annyi változtatással főzöm csak hogy én nem tejföllel csak rántással készítem és a borsót általában főzés után még passzírozom.( ez a férjuram óhaja)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Éva! Van hogy én is rántással készítem.... nagyon szeretem. Nálunk csak én eszem meg. :) Átpasszírozva sokkal selymesebb lehet, és ha a férjurad úgy szereti, akkor meg kell neki csinálni, és a kedvében járni, mint minden férfinek.

      Törlés