2021. július 18., vasárnap

Sókéregben sült Aranydurbincs.

 


A sókéregben sütést már jó ideje készültem kipróbálni, de valamiért eddig mindig elmaradt..... most viszont bepótoltam. Mivel kicsit enyhült az idő, a fagyasztóban pedig várakozott még két szép halacska, így adott volt hogy sókéregben sütöm meg. A halat sütés előtt nem sóztam, egyszerűen csak becsomagoltam az előzőleg összekevert sós lisztbe, majd irány a sütő. A kéreg alatt sütés közben finom puhára, és elég sósra párolódott. Az íze, és az illata pedig evés közben visszahozza a tenger sós ízét, és illatát, a nyári emlékeimmel együtt.

Az Aranydurbincsot pedig kedves barátomnak Frane Palekának köszönhetem, aki Horvátországban a Cromaris-nál dolgozik, mely a világ egyik legnagyobb vállalata, amely a legkiválóbb minőségű tengeri halakat forgalmazza.

Friss Cromaris hal megvásárolható a Budaörsi Halpiacon (ott kérésedre a halból egy finom ételt el is készítenek). Friss halat a Metro-ban is lehet vásárolni, ha abból készítenél egy finom halételt. Másrészt, ha már megtisztított, csomagolt halat szeretnél vásárolni, melyet csak elő kell készíteni a főzéshez, akkor a Sparban, és az Aldiban is megtudod vásárolni.   



Hozzávalók a sókéreghez:

1 kg tengeri só

35 dkg liszt

1 db tojásfehérje

víz (amennyit majd felvesz)

Kell még 2 db Aranydurbincs (v. ízlés szerinti hal)


A halat mossuk meg, majd kívül-belül töröljük szárazra. 

A sót keverjük össze a liszttel, majd adjuk hozzá a tojásfehérjét, egy kevés vizet, és kezdjük el összegyúrni.

Gyúrás közben, apránként adjunk hozzá még annyi vizet, hogy egy sűrűbb, malterszerű keveréket kapjunk.

Egy nagyobb tepsit (pl. gáztepsit) béleljünk ki sütőpapírral, majd a keverék feléből készítsünk két halméretű alapot.

Ezután mindkettőre helyezzük rá egy-egy a szárazra törölt halat, majd a maradék masszával fedjük be úgy, hogy ne maradjon sehol rés rajta.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 45-50 percig. Ezalatt az idő alatt a massza megkeményedik, és alatta a hal puhára párolódik. (Én légkeverésnél 170 fokon, 45 percig sütöttem)

A sütőből kivéve, nagyon óvatosan nyissuk fel, figyelve arra, nehogy a távozó gőz megégesse a kezünket, majd helyezzük rá egy tányérra, és hagyjuk kicsit hűlni.



Tálalás előtt előtt hagyjuk kicsit hűlni, majd úgy kínáljuk. A halat nem kell külön besózni, mert sütés közben átveszi a só ízét, és elég sós lesz. Az íze, és az illata pedig evés közben visszahozza a tenger sós ízét, és illatát, a nyári emlékekkel együtt.


1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, szaftos lehet így megsütve. Már én is sok helyen láttam és hallottam erről a sütési eljárásról, de még nem próbáltam ki.

    VálaszTörlés