2021. május 29., szombat

Sült hízott kacsamáj.

 


Szép nagy, hízott kacsamájhoz igen ritkán lehet hozzájutni, de most éppen szerencsém volt, és haza is jött velem egy nagyobb példány. A kacsamájat igen egyszerűn és gyorsan eltudjuk készíteni, mert pár perc sütési idő éppen elég neki. A fűszerezést sem vittem túlzásba, csakis sóztam, és frissen színes borsot őröltem rá. Sütés közben kívülről szép aranybarnára, a szeletek belseje pedig finom krémesre sült. Egy szelet friss kenyérrel tálaltam, élvezve a finom ízét. Persze azért a kisült kacsazsír sem ment kárba, mert a serpenyőből kenyérrel kitunkolva nagyon finom volt.



Hozzávalók:

20-25 dkg hízott kacsamáj

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)


A kacsamájat közvetlenül felhasználás előtt vegyük ki a hűtőből, hogy jó hideg legyen, majd vágjuk fel kb. 1,5 cm-es szeletekre.

Egy teflon serpenyőt hevítsünk fel, és a száraz serpenyőbe helyezzük bele a felszeletelt kacsamájat. Ízlés szerint sózzuk, frissen őröljünk rá színes borsot, majd süssük 2-3 percig. (sütés közben ne mozgassuk)

Ezután óvatosan fordítsuk meg, szintén sózzuk, borsozzuk, és süssük 2-3 percig, hogy szép aranybarnára süljön. 

Amikor a máj készre sült, szedjük ki egy tányérra, és hagyjuk kicsit hűlni, mielőtt tálalnánk.



Tálaláskor ízlés szerint kínáljunk hozzá egy-egy szelet friss kenyeret, mellyel a kacsazsírt is kitunkolhatjuk a serpenyőből. A májnak ennyi sütési idő éppen elég ahhoz hogy átsüljön, ne száradjon ki, és finom, krémes legyen az állaga.


2 megjegyzés:

  1. Most nagyon megéheztem! Megyek is vacsorázni, csak nem ilyen finomt😊!
    Csodás lett, mi is szeretjük a sült májat, de csak csirkéjét szoktam sütni, néha pulykát. Kacsamájat és libamájat nagyon rég ettem, igazán jót még akkor, mikor a nagymamám tömte szegényeket 😀.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, biztosan nagyon finom vacsorát készítettél te is. Én is ritkán veszek hízott kacsamájat.... így ez most nagyon jólesett. Csirkemájat és kacsamájat amelyik nem hízott kacsáé, és kinézetre éppen olyan mint a csirkemáj sokszor veszek, azt is nagyon szeretjük. Én is jól emlékszem még a kacsatömésre, a nagymama pikk-pakk jóllakatta őket. :)

      Törlés