2021. május 6., csütörtök

Epres lusta asszony rétese.

 


Nagy kedvencünk a lusta asszony rétese, mert bármilyen idénygyümölccsel vagy éppen befőttel megsüthető. Mivel már kapható eper, igaz a magyar epernek még elég borsos az ára így a valamivel olcsóbb, ám finom, édes görög eperrel szórtam meg. A tepsit most olvasztott vajjal kentem meg, így a rászórt lisztes keveréket kissé magába szívta, és a tészta alja ropogósra sült, az epertől pedig finom szaftos. Langyosan pedig egyszerűen nem lehet abbahagyni.....



 Hozzávalók kb. 22x32 cm-es tepsihez:

20 dkg liszt
10 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
1/2 cs sütőpor (6 gramm)
késhegynyi szódabikarbóna
csipet só
 3 dkg vaj 
 
 

A vajat olvasszuk fel, majd kenjük meg vele a tepsit. (Én sütőpapírt is tettem a tepsibe, így értelemszerűen a sütőpapírt kentem meg az olvasztott vajjal.)

A többi hozzávalót mérjük bele egy tálba, majd alaposan keverjük össze.

Ezután a száraz, lisztes keverék felét egyenletesen szórjuk bele a vajjal kikent tepsibe, a maradékot pedig tegyük félre.
 
 


 Töltelék hozzávalói:

35 dkg túró
3 dl tej (2,8%-os)
2 db tojás (nagy)
1 cs vaníliás cukor
1 kk őrölt fahéj (v. ízlés szerint)
2,5 dkg vaj
50 dkg eper



A tepsiben lévő lisztes keverékre egyenletesen morzsoljuk rá a túrót, majd szórjuk meg az ízlés szerint feldarabolt eperrel.

Ezután szórjuk meg ízlés szerint őrölt fahéjjal, és a vaníliás cukorral, majd egyenletesen szórjuk rá a maradék lisztes keveréket.

A tojásokat üssük bele egy tálba, kicsit verjük fel, majd adjuk hozzá a tejet, és keverjük simára.

Ezután öntsük rá a liszt tetejére, lehetőleg úgy, hogy mindenhova kerüljön belőle, majd csipkedjük rá a vajat. (villával kicsit megmozgathatjuk, hogy mindenhol befedje a tojásos-tejes keverék a lisztet)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten addig süssük, hogy szép aranybarna legyen a sütemény teteje. (Én légkeverésnél 170 fokon, 50 percig sütöttem.)

A sütőből kivéve a tepsiben hagyjuk kihűlni. (Amennyiben sütőpapírt is tettünk a tepsibe, akkor pár perc után, a papírral együtt emeljük át egy rácsra, és úgy hűtsük ki teljesen.)


 

Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg a süteményt porcukorral, szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk. Az olvasztott vajra szórt lisztes keverék sütés közben ropogósra sül, a túrós-epres töltelék pedig finom szaftos.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta szeletek, biztos nagyon finom volt a szaftos eperrel. Mi még nem vettünk idén epret, várom hogy olcsóbb legyen, de amit a legjobban szeretek, az a szabadföldi gyümölcs 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Katalin. Nagyon finom volt, persze szabadföldi, édes eperrel lesz majd a legfinomabb. Én is most vettem először epret, mert igen kedvező volt az ára.... a magyar meg szinte megfizethetetlen, azon a pénzen inkább húst vagy zöldséget veszek.

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom lehet az eper a túróval!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Éva. Nagyon jól összeillik a túró és az eper.

      Törlés
  3. Ssját termesztésű eperrel készítettem - nagyon finom, gxots édesség. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm hogy megsütötted és nem csalódtál a receptben. Saját termesztésű nap érlelte eperrel pedig sokkal finomabb lehetett. Váljék egészségetekre.

      Törlés