2017. január 31., kedd

Mini croissant sajttal, baconnel.





A kedvenceim közé tartozik a készen megvásárolható leveles tészta, és lehet hogy házilag ennél finomabbat lehet készíteni, de az vessen meg aki még nem sütött bolti leveles tésztát. Én is gyártottam már itthon, elégedett is voltam vele éppen úgy mint a készen vásárolttal. A fagyasztóba mindig meglapul pár csomag leveles tészta, így ha éppen valami egyszerű finomságra vágyunk, akkor csak előveszem, majd szobahőmérsékleten hagyom felengedni, és már kezdődhet is a sütkérezés. Ez az egyszerű sajtos-baconös mini croissant igaz még az ünnepek előtt készült, és megjelent a " Küldd el a Recepted" Gizi-receptjei szilveszteri receptajánlóban, de pl. egy beszélgetős, borozgatós estén is megállja a helyét.




Hozzávalók 20-22 db-hoz:

1 cs előnyújtott leveles tészta
10 dkg szeletelt bacon
5 dkg sajt (parmezán, trappista..)
1 ek mák (egész)
1 kisebb tojás a lekenéshez





A bacon szeleteket vágjuk félbe, hogy beleférjenek majd a tésztába.

Az előnyújtott leveles tésztát tekerjük ki a papírból, majd vízszintesen vágjuk félbe. Ezután mindkét tésztacsíkot vágjuk fel cikkekre. (én 7 cm-es cikkekre vágtam fel)

Ezután szórjuk meg a reszelt sajttal, majd a mákkal. (a mákból hagyjunk a tetejére is)

A megszórt tésztacikkekre ezután helyezzünk rá egy-egy félbevágott baconszeletet, majd tekerjük fel.

Egy gáztepsit béleljünk ki sütőpapírral, és helyezzük rá egymástól kicsit távolabb a feltekert croissant. 

Ezután vékonyan kenjük le tojással, és szórjuk meg ízlés szerint mákkal.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepesnél kicsit melegebb sütőbe süssük szép pirosra, ropogósra. (én légkeverésnél 160 fokon sütöttem)
A sütőből kivéve a tepsin hagyjuk langyosra hűlni.




Tálalás előtt helyezzük tálcára a langyosra hűlt croissant, majd úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése