2016. május 4., szerda

Szezámmagos-chilis spárga buggyantott tojással.





Az ezer arcú spárgát most csak egyszerűen pár perc alatt roppanósra főztem, majd vajon megfuttatva szezámmaggal, chilivel, és citrommal ízesítve tálaltam. Mivel nem akartam hogy a spárga fűszeres ízét pl. egy szelet sült hús elnyomja, viszont azért csak úgy magában sem szerettem volna tálalni, így buggyantott tojást készítettem hozzá. A tojást én lágyabbra hagytam, de ez már ízlés dolga, mert kicsit tovább főzve a sárgája már nem is lesz ennyire folyós. Végül a spárga és a tojás remekül illettek egymáshoz, így spárgakedvelőknek csakis ajánlani tudom ezt az egyszerű, ám finom fogást.
 





 Szezámmagos-chilis spárga hozzávalói:

1 cs zöld spárga
5 dkg vaj
1 citrom leve és reszelt héja
1 chli paprika (v. 1 tk szárított)
2-3 tk szezámmag
őrölt színes bors


A spárgát egyesével hajlítsuk meg, és törjük le a fás részét, majd enyhén sós vízben  főzzük 4-5 percig. 

Ezután tegyük jéghideg vízbe, hagyjuk kihűlni, majd szedjük papírtörlőre hogy leszáradjon.

A vajat hevítsük fel, és futtassuk meg rajta a vékonyra karikázott chilit, majd adjuk hozzá az előfőzött spárgát. Ízlés szerint sózzuk, reszeljük rá a citromhéjat, facsarjuk rá a citromlevet, szórjuk meg a szezámmaggal, és óvatosan forgassuk, rázogassuk  össze.

Tálalásig tartsuk melegen.






Buggyantott tojás hozzávalói:

4 db tojás
1 l víz
2 tk ecet

A tojásokat egyesével készítsük el.

Forraljuk fel a vizet, majd adjuk hozzá az ecetet.

Egy tálba üssünk bele egy tojást.

A forrásban lévő vizet keverjük meg  egy kanállal, hogy örvény keletkezzen a közepén, majd vegyük kisebbre a lángot.

Ezután öntsük bele a tojást úgy, hogy a tál szinte beleérjen a vízbe, majd gyöngyözve főzzük 2-3 percig, hogy a sárgája még lágy maradjon.  (ha nem szeretnénk hogy ennyire folyós legyen a sárgája akkor legalább 5 percig főzzük)

Végül szűrőkanállal emeljük ki a vízből, csepegtessük le, és tálalásig tartsuk melegen.(külön-külön minden tojással így járjunk el)

Tálalás előtt helyezzük tányérra a spárgát, majd óvatosan tegyük rá a tojást. Ízlés szerint őröljünk rá frissen színes borsot, majd úgy kínáljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése