2014. április 5., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Szűzpecsenye medvehagymás-darált húsos töltelékkel.




A hétvégére ma egy töltött hústekercset hoztam. Volt egy szép darab szűzpecsenye a hűtőbe, és gondoltam azt fogom megtölteni, és megsütni ebédre. Régebben disznóvágás után mindig kolbászhússal töltöttem meg a szűzpecsenyét, és úgy is nagyon szerettük. A kolbászhús helyett most a fűszeres darált húsra esett a választásom, és mivel még tart a medvehagyma szezon, így természetesen fokhagyma helyett, most azt tettem a töltelékbe. A megtöltött hústekercset végül baconnel borítottam be, majd előpárolás után szép pirosra sütöttem. A hús sütés közben nem száradt ki, jó szaftos maradt, és a medvehagymás-darált húsos töltelékkel nagyon finom volt. Köretnek én krumplipürét készítettem hozzá, melyet tálaláskor a hús finom szaftjával locsoltam meg. Ízlés szerint természetesen más körettel is kínálhatjuk.







 Hozzávalók:

1 szűzpecsenye
25 dkg sertés darált hús
20 dkg szeletelt bacon
1 kisebb csokor medvehagyma
1 db vöröshagyma
3 ek zsemlemorzsa
1 db tojás (nagy)
őrölt bors
1 mk szerecsendió
3 ek olívaolaj
1 dl fehérbor






A vöröshagymát vágjuk fel apróra, majd egy evőkanál olajon pároljuk világos zsemleszínűre. Ezután hűtsük ki, mielőtt a töltelékhez adnánk.

A darált húst keverjük össze az apróra vágott medvehagymával, közben ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, és szórjuk meg szerecsendióval. Ezután adjuk hozzá a zsemlemorzsát, a kihűtött vöröshagymát, és az egész tojást, majd alaposan dolgozzuk össze a masszát.

A szűzpecsenyét éles késsel középen vágjuk be, majd helyezzünk rá egy fóliát és klopfoljuk ki vékonyra. Ezután a hús mindkét oldalát ízlés szerint szórjuk meg sóval.(klopfolásnál figyeljünk, nehogy túl vékonyra klopfoljuk, és a hús kilyukadjon)

Terítsünk le egy nagyobb darab fóliát, majd helyezzük rá a felszeletelt bacont úgy, hogy a szeletek kicsit fedjék egymást, majd helyezzük rá a kiklopfolt szűzpecsenyét. Ezután tegyük a hús közepére a darált húsos tölteléket, majd szorosan hajtsuk rá az üresen maradt hússzéleket, és a bacont. (kicsit formázzuk meg mielőtt a tepsibe tennénk)

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd helyezzük bele a hústekercset. Ezután öntsük alá a bort locsoljuk meg a maradék olajjal., és fedjük le alufóliával a tepsit.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten pároljuk kb. 45 percig. Ezután vegyük le a fóliát, majd süssük szép pirosra.

Tálalás előtt hagyjuk a húst  kicsit hűlni, majd szeleteljük fel, és  ízlés szerinti körettel kínáljuk.

1 megjegyzés: