2012. július 19., csütörtök

Cukkinis-tésztás-omlett.



Körbejárva a blogokat, ma több helyen is a cukkini kapott főszerepet az ebéd elkészítésénél.  Nálunk sem volt ez másképpen, mivel én egyszerűen nem tudok betelni eme zöldségféle számtalan felhasználási módjával. Ennek a receptnek az alapötletét megint csak a GoodFood magazinból lestem el, és némi változtatással készítettem el ebédre. (mivel már a saját ötleteimből teljesen kifogytam, így keresgélnem kell a cukkinis receptek között:)) Az eredeti receptben spagetti tésztával készült, én viszont saját magam gyúrtam a metélttésztát, és azzal készítettem el. A sajtmártás is házi, mert szerintem gyorsan és egyszerűen elkészíthető, és arról már nem is beszélve, hogy azért mégis csak sokkal finomabb mint a boltban vásárolt. Tojásból is több került bele,  és sütés előtt még jól megszórtam a tetejét reszelt sajttal. A végeredmény pedig egy nagyon finom, szaftos tészta lett, a tetején ropogósra sült sajttal.





Hozzávalók:

2 közepes méretű cukkini
1 nagyobb vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
20 dkg tészta (spagetti, v. házi metélt)
sajtmártás
3-4 db tojás
őrölt bors
petrezselyemzöld
reszelt sajt
olívaolaj


Sajtmártás hozzávalói:

15 dkg edami sajt
5 dkg vaj
1,5 ek liszt
3 dl tej
őrölt bors



A cukkinit reszeljük le egy nagyobb lyukú reszelőn, majd enyhén sózzuk be, és hagyjuk egy kicsit állni. Ezután alaposan nyomkodjuk ki a levét.

Egy serpenyőbe hevítsük fel az olajat, majd adjuk hozzá az apróra felvágott vöröshagymát, és pároljuk üvegesre. Ezután adjuk hozzá a szintén apróra felvágott fokhagymát, majd pár pillanat után az alaposan kinyomkodott cukkinit is. Keverjük össze, és ízlés szerint sózzuk, és szórjuk meg őrölt borssal, majd pár perc alatt, pároljuk puhára. (figyeljünk, nehogy nagyon szétfőjön a cukkini, inkább kicsit roppanós maradjon)

A sajtmártáshoz egy serpenyőbe hevítsük fel a vajat, majd adjuk hozzá a lisztet, és pirítsuk világos zsemleszínűre. Ezután vegyük le a tűzről, majd állandó keverés mellett, apránként öntsük hozzá a tejet, és kézi habverővel keverjük simára.
Ezután tegyük vissza a tűzre, majd ízlés szerint sózzuk, és szórjuk meg őrölt borssal, majd keverjük hozzá a reszelt sajtot. Kevergetve forraljuk ki, és pár perc alatt főzzük sima szósszá.

A tésztát enyhén sós vízbe főzzük puhára, majd szűrjük, és öblítsük le. Ezután alaposan csepegtessük le.

Egy tálba tegyük bele a puhára párolt cukkinit, majd keverjük hozzá az apróra felvágott petrezselyemzöldet. Ezután keverjük hozzá a sajtszószt, majd az alaposan lecsepegtetett tésztát. Végül üssük fel a tojásokat egy tányérba, majd villával kicsit verjük fel. Ezután a felvert tojásokat is keverjük a cukkinis-tésztás-szószos masszához.

Egy jénaitálat (v. tepsit) kenjünk ki vajjal, majd öntsük bele a masszát. Ezután a tetejét szórjuk meg reszelt sajttal. (a tetejéről a reszelt sajt el is hagyható)

Melegítsük elő a sütőt, majd helyezzük be, és közepes hőmérsékleten süssük szép pirosra.
A sütőből kivéve, hagyjuk kicsit hűlni.

Tálalás előtt vágjuk ízlés szerint cikkekre, majd így kínáljuk.


7 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett, főleg a 2. fotó nagyon tetszik!:) Hát igen, a házi készítésű dolgoknál nincs jobb. Szerintem is sokkal finomabb a saját mint a bolti...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki:) Imádom a cukkinit minden formában. Nagyon tetszik, hogy sokszor készítesz házi tésztát. Én még mindig csak tervezem:)

    VálaszTörlés
  3. Azt hiszem ma megint szívesen ebédeltem volna nálatok! Nagyon finom lehet :)

    VálaszTörlés
  4. Gizike, az Olaszok ezt Pasta al forno-nak hivják...Pasta a sütőben...vagyis sütőben sült pasta!

    Nagyon jól sikerült, guszta, és finom! Pontosan én is készitettem egy zukkinis quiche félét, talán fel tudom tenni holnap...a lányomnál készitettem, és ő fényképezte. Imádom mind ezeket a különleges ételeket, és már régóta megfigyeltem hogy te is!
    Puszillak

    VálaszTörlés
  5. Gizusom ! Ez nem lehet igaz!!!! Nem voltunk itthon és már vagy 10 napja nem én főztem, s evés helyett "zabáltunk", ami azt jelentette, hogy a végére elegünk lett mindennemű húsos ételből. Tegnap előtt bevásárlásunk során az első az volt, hogy a cukkinit raktam a kosárba, s tegnap -kis eltéréssel- ugyanígy készítettem el egy nagy jénaival :)))
    Mondhatom isteni finom volt. Azért majd figyellek ezután is, mert nálam nem tud véget érni a cukkini szezon :)

    VálaszTörlés
  6. Nekeim is mindig a második fotó tetszik jobban. :o) Nagyon guszta! Kár, hogy csak én enném...

    VálaszTörlés
  7. Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólást!!!

    Ez a tészta a bizonyíték rá, hogy húsmentesen is lehet finom, és laktató ebédet készíteni. Nekünk nagyon ízlett, csak úgy lapátoltuk befelé.:)

    VálaszTörlés