2011. július 31., vasárnap

Sárgabarackos-mákos pite.





Beérett az utolsó pár szem sárgabarack a fa legtetején, így kisebb tornagyakorlat elvégzése közben a kosaramban tudhattam mindet. Mindenképpen süteményt szerettem volna sütni belőle, de elképzelésem akkor még nem volt. Aztán elővettem a régi, még kézzel írott receptes füzetemet, és lapozgatás után rátaláltam erre a receptre, és pár perc múlva már hozzá is fogtam a sütéshez. A végeredmény pedig egy nagyon finom könnyű tészta, roppanós mákszemekkel, és szaftos sárgabarackkal a tetején. Mindenkinek bátran merem ajánlani sárgabarackkal, de szilvával, ringlóval, vagy éppen őszibarackkal is finom.




Hozzávalók 22x32 cm-es tepsihez:

30 dkg liszt (Nagyi titka süteményliszt)
2 dl citromos Danone joghurt
20 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
3 db tojás (nagy)
1 cs sütőpor
csipet só
10 dkg vaj
1 citrom reszelt citromhéja
2-3 ek mák (egész)
sárgabarack





A mákot állandó kevergetés mellett, pár pillanat alatt, pörköljük meg, majd öntsük ki egy tányérba, és hűtsük ki teljesen.

Egy keverőtálba tegyük bele a porcukrot, a vaníliás cukrot, a joghurtot, az egész tojásokat, és a reszelt citromhéjat, majd keverjük simára.

Ezután adjuk hozzá a puha, felkockázott vajat, majd keverjük alaposan össze.

A lisztet keverjük össze a sütőporral, és egy csipet sóval, majd szitáljuk hozzá a keverékhez.

Ezután adjuk hozzá a teljesen kihűlt mákot, majd fakanállal óvatosan keverjük össze.

A tepsit béleljük ki sütőpapírral, majd egyenletesen kanalazzuk bele a masszát, és rakjuk ki a tetejét felezett sárgabarackkal.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 50-55 perc alatt süssük készre. (én légkeverésnél 160 fokon, 50 percig sütöttem.




A sütőből kivéve a tepsiben hagyjuk kicsit hűlni, majd a sütőpapírral együtt emeljük át egy rácsra, és hűtsük ki teljesen.

Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg porcukorral, szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk.


9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett, ismerem ezt a receptet jó lehet bele a mák ! Nézzél már be hozzám díjat szeretnék neked adni!

    VálaszTörlés
  2. Még nem ettem eddig ilyen sütit, de nagyon megkívántattad velem.

    VálaszTörlés
  3. Éva!
    Nagyon finom a mákkal, evés közben ropog a fogam alatt. Még a férjemnek is nagyon ízlett így.:)

    Nagyon köszönöm a díjat, már jártam nálad és megnéztem.

    VálaszTörlés
  4. Kati!
    Mindenképpen süssed meg, főleg ha még meg is kívántad, mert nagyon egyszerű, de nagyon finom. Gyümölcs meg ízlés szerint variálható.:)

    VálaszTörlés
  5. Szeretem, ha ropog a fogam alatt a mák!

    VálaszTörlés
  6. Vicuska!
    Mi is szeretjük, és ebben a sütiben aztán ropogott!!.:)

    VálaszTörlés
  7. Engedelmeddel vittem a recepted:)
    Nagyon jó kis süti!
    Köszi!!

    VálaszTörlés
  8. feketepillangó!
    Én köszönöm, hogy megsütötted, nagyon finom lehetett meggyel is!!!:)

    VálaszTörlés