2016. június 19., vasárnap

Cseresznyés-diós pite.





Sajnos a sok esőnek köszönhetően igencsak romlásnak indult a cseresznye, és mivel a hétvége nem múlhat el sütemény nélkül, így most egy omlós tésztájú cseresznyéspitét sütöttem. A nyers pitetésztát először fahéjas darált dió és édes morzsa keverékével szórtam meg, majd bőséges cseresznyével pakoltam meg. A sütőből kivéve finom sütemény illat lengte be a lakást, és mivel nem volt türelmünk kivárni hogy teljesen kihűljön, így langyosan tálaltam. A langyos pitéhez pedig remekül illett a hideg vanília fagyi. Szép szeleteket végül nem sikerült vágni, viszont az íze mindenért kárpótolt...... és csak ettük, és ettük...... 






 Tészta hozzávalói:

35 dkg liszt
18 dkg sertés zsír (v. 20 dkg vaj)
10 dkg porcukor
1 db tojás (nagy)
1/2 cs sütőpor
csipet só


A lisztet keverjük össze a sütőporral, és egy csipet sóval, majd szitáljuk bele egy tálba.

Ezután adjuk hozzá a hideg zsírt (v. vajat), és a ujjbegyünkkel kezdjük el összemorzsolni. Amikor már kellően morzsalékos, keverjük hozzá a porcukrot, az egész tojást, majd gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze a tésztát. (én a lisztet és a zsírt előtte beteszem egy fél órára a hűtőbe, hogy kellően lehűljön)

A tésztának csippentsük le az 1/3-ad részét és tegyük be a hűtőbe.

A maradék tésztát, enyhén lisztezett felületen nyújtsuk ki piteforma nagyságúra, majd béleljük ki vele a formát. (én enyhén lisztezett folpack fólián nyújtom ki, majd gyors mozdulattal átfordítom a formára)





 Töltelék hozzávalói:

50 dkg cseresznye (kimagozva)
3 ek barna cukor
2 cs vaníliás cukor
5 dkg darált dió
6 db babapiskóta
1 tk őrölt fahéj


A cseresznyét magozzuk ki, majd alaposan csepegtessük le. Ezután szórjuk meg a barna cukorral és egy csomag vaníliás cukorral, majd keverjük össze.

A babapiskótát daráljuk le, majd keverjük össze a szintén darált dióval, az őrölt fahéjjal, és egy csomag vaníliás cukorral.

A piteformában lévő tésztára egyenletesen szórjuk rá a diós keveréket, majd kanalazzuk rá a lecukrozott cseresznyét.

Ezután vegyük ki a hűtőből a félretett tésztát, majd enyhén lisztezett felületen nyújtsuk ki, vágjuk csíkokra, és rácsozzuk be vele a pite tetejét.






Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 40-45 perc alatt süssük készre. (én légkeverésnél 150 fokon, 40 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk a formában hűlni, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki egészen.

(Nekem kivehető aljú piteformám van, így könnyen kitudom emelni a formából. Amennyiben nem kivehető aljú a forma, akkor mielőtt beletennénk a nyers tésztát, helyezzünk a formába két hosszabb, csík sütőpapírt, majd annak a segítségével könnyen kitudjuk majd emelni a megsült pitét.)






Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg a pitét porcukorral, majd szeleteljük fel, és úgy kínáljuk. Én vanília fagyival tálaltam a még kissé langyos pitét, és nagyon jól összeillettek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése