2023. november 17., péntek

Virslis-sajtos fonat.

 


A készen vásárolt leveles tésztának köszönhetően rövid idő alatt, kevés munkával, egy nagyon finom fonatot tudunk a tányérunkra varázsolni. A virsli mellett az ízeket még fokozhatjuk némi bacon, sajt és ízlés szerint ketchup vagy éppen mustár hozzáadásával. Én most bőségesen kanalaztam a két virslisor közé ketchup-ot, mely sütés közben kissé kifolyt, lehet kevesebb is elég lett volna, na de így is megettük, nem ment kárba, és végül is nem szépségversenyre készült.... és igencsak laktató vacsora kerekedett belőle. A leveles tészta jó ropogósra sült, a baconos-sajtos virsli pedig nagyon finom, és jól illik hozzá a ketchup.

 


 

Hozzávalók 4 db-hoz:

1 csomag leveles tészta

5 db virsli (nálam Kométa)

5 db szeletelt sajt

4 db szeletelt bacon

kb. 2-3 ek ketchup (v. mustár)

1 kisebb tojás a lekenéshez

szezámmag a szóráshoz

 

 

A leveles tésztát csomagoljuk ki, majd helyezzünk hosszában a közepére 2-2 szelet bacont.

Ezután a baconre, egymás mellé tegyük rá a szeletelt sajtot, majd a sajtra helyezzük rá két sorba a virslit úgy, hogy maradjon köztük hely.

Ezután a két virslisor közötti részre ízlés szerint kanalazzuk rá a ketchup-ot (vagy mustárt).

A mindkét oldalon az üresen maradt tésztarészt vágjuk fel ízlés szerinti csíkokra, majd felváltva hajtsuk rá a virslire.

Ezután éles késsel vágjuk fel 4 vagy 6 darabra a megtöltött tésztarudat. (Én 4 darabra vágtam fel.)

Ezután kenjük le felvert egész tojással, majd szórjuk meg szezámmaggal.

Helyezzük be előmelegített sütőbe és kb. 200 fokon, 25-30 perc alatt süssük szép aranybarnára. (Én légkeverésnél 190 fokon, 25 percig sütöttem.)

 


 

Tálalás előtt hagyjuk hűlni, majd helyezzünk a tányérra egy-egy fonatot és úgy kínáljuk. A leveles tészta jó ropogósra sült, a baconos-sajtos virsli pedig nagyon finom, és jól illik hozzá a ketchup. Ízlés szerint mustárt is kanalazhatunk a két virslisor közé.


6 megjegyzés:

  1. Milyen szépen lett formázva, igazán csodás lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! A formázással meg is vagyok elégedve, csak egy kicsit kifolyt a töltelék, de így is nagyon finom volt.

      Törlés
  2. Nagyon finom lehetett, és a formázása is nagyon jó! Hogy a ketchup kifolyt kicsit, nem ront rajta semmit 😋.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszerű és finom, így tudnám jellemezni, nekünk nagyon ízlett. Eddig csak a virslit tekertem leveles tésztába, de így finomabb, és laktatóbb. 2-2 db jutott, de dugig ettük magunkat. :)

      Törlés
  3. Engem egyáltalán nem zavarna hogy kifolyt a ketchup , nagyon guszta finom lehetett! Váljon egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Éva! Szerencsére maradt még a közepébe is elég, kicsit elsokalltam és azért folyt ki, de engem sem zavart, jól megettem azt is. :)

      Törlés