2021. október 17., vasárnap

Osztrák császármorzsa rumos szilvaraguval.

 

 

A császármorzsa nagy kedvencünk, egyszerű elkészíteni, és nagyon finom..... így amikor nincs kedvem egy időigényesebb süteményt sütni, viszont valami édességre vágyunk, na akkor készül a finom császármorzsa. Többféle változatban készítettem már, volt hogy került bele búzadara is (receptje itt található) volt hogy a sütőben sütöttem készre (receptje itt található) és volt hogy mascarpone is került a masszába (receptje itt található) de az eredeti osztrák császármorzsa eddig kimaradt. Ezt most pótoltam, mivel nemrégiben Borbás Marcsi műsorát nézve, éppen az eredeti osztrák császármorzsa készült. Mivel nagyon szeretem a császármorzsát, így nem csalódtam most sem. Tálaláskor a megszokott lekvár helyett, pedig egy finom, rumos szilvaraguval tálaltam, amely nagyon jól illett hozzá.



Hozzávalók a császármorzsához:

 

20 dkg liszt

4 db tojás (közepes)

2 ek porcukor

csipet só

reszelt citromhéj (ízlés szerint)

1 cs vaníliás cukor

2,5 dl tej

5 dkg mazsola (nálam rumban áztatott)

5 dkg vaj

2-3 ek kristálycukor


 A mazsolát áztassuk be annyi rumba, hogy ellepje, majd amikor már kellően felszívta a rumot, tegyük egy szűrőbe, és csepegtessük le. (ízlés szerint rum helyett, langyos vízbe is beáztathatjuk a mazsolát)

A tojásokat válasszuk szét, majd a fehérjét egy csipet sóval verjük fel kemény habbá.

A tojások sárgáját a porcukorral, és a vaníliás cukorral keverjük habosra, majd állandó keverés mellett, csorgassuk hozzá a tejet.

A lisztet keverjük össze egy csipet sóval, majd szitáljuk hozzá a cukros-tojásos-tejes keverékhez, adjuk hozzá a reszelt citromhéjat, a mazsolát, és keverjük simára, csomómentesre.

Ezután apránként, keverjük hozzá a keményre felvert tojáshabot, hogy egy sima masszát kapjunk.

Egy nagyobb serpenyőbe melegítsük fel a vajat, majd öntsük bele a masszát, és kezdjük el sütni.

Amikor az alja már szép színt kapott, két keverőlapát segítségével vágjuk nagyobb darabokra, forgassuk át, és süssük tovább.

Ezután sütés közben többször forgassuk át, és közben törjük kisebb darabokra a tésztát. (ízlés szerint hagyhatjuk nagyobb darabokban is, de mi így szeretjük, így kisebbre daraboltam)

Amikor a tészta már szépen megsült, akkor szórjuk meg kristálycukorral, keverjük össze, majd süssük még pár percig, hogy a cukor rákaramellizálódjon.

 




Hozzávalók a rumos szilvához:

 

50 dkg szilva (pl. ringló szilva)

3 ek kristálycukor

1 cs vaníliás cukor

4-5 db szegfűszeg

1 kk őrölt fahéj

0,5 dl rum

1 dl víz


A szilvát vágjuk fel ízlés szerinti cikkekre, majd adjuk hozzá a kristálycukrot, a vaníliás cukrot, a szegfűszeget, az őrölt fahéjat, a vizet, és főzzük pár percig.

Ezután adjuk hozzá a rumot, és főzzük még pár percig, de arra figyeljünk, hogy még roppanós maradjon, nehogy túlfőzzük.

Amikor a szilva már kellően megpuhult, vegyük le a tűzről, és hűtsük ki teljesen mielőtt tálalnánk.


 

Tálalás előtt szedjük tányérra a császármorzsát, ízlés szerint szórjuk meg porcukorral, majd kanalazzuk mellé a rumos szilvaragut és úgy kínáljuk.



6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett nálad is Marcsiék smarnija. Általában én is apróra szoktam törni, csak most hagytam nagyobb darabokra. És fele-fele arányban grízzel és rétesliszttel szoktam sütni.
    Nagyon jól néz ki a szilvád is, finom lehetett így együtt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Katikám. Láttam Nálad hogy rétes liszttel készült, volt is itthon, de nem mertem kipróbálni.... legközelebb én is úgy csinálom majd. A zöldségeshez éppen akkor hozták ezt a nagy szemű ringlószilvát, rögtön vettem is belőle. Nagyon finom az íze, így rummal felfőzve pedig jól illett a császármorzsához.

      Törlés
  2. Gyermekkoromban amikor Édesanyánk megkérdezte mit főzzön, a testvérem mindig azt mondta, Császármorzsát meggybefőttel :)
    Lehet csinálok is valamelyik nap :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szerethette a testvéred.... meggybefőttel is nagyon finom lehet. Nálunk régen volt már, így gyorsan el is fogyott. :) Télen sűrűbben csinálok, egy tányér leves után éppen elég is.

      Törlés