2020. szeptember 13., vasárnap

Paradicsomos-olívás hússzelet.

 


Nem is gondolnánk, ha a naptár nem emlékeztetne rá bennünket, hogy már szeptembert írunk, mert napok óta nyári meleg, szinte kánikula van. Ezt kihasználva pár napot, egy kis pihenéssel töltöttem a Tiszánál. Sajnos gyorsan eltelt ez a pár nap, így a mai ebéd már itthon, az egyszerűség jegyében készült, ám annak ellenére nagyon finom volt. A befűszerezett hússzeleteket megpakoltam szeletelt paradicsommal, (saját termés 😊) és olajbogyóval, majd irány a sütő..... a sütés vége felé  pedig megszórtam reszelt sajttal. Tálaláskor rizst kínáltam hozzá, de ez már ízlés dolga..... még jól illik hozzá pl. a krumplipüré is.



Hozzávalók:

8 szelet sertéstarja

3 db paradicsom

olajbogyó (ízlés szerint)

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)

2 tk ételízesítő

1 kk majoránna (el is hagyható)

1 kk kakukkfű (el is hagyható)

15 dkg reszelt sajt (pl. trappista, gouda..)

2-3 ek olívaolaj (v. étolaj)



A hússzeletek enyhén klopfoljuk ki, majd ízlés szerint mindkét oldalát sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg az ételízesítővel és a fűszerekkel, majd hagyjuk egy fél órát állni, hogy az ízek átjárják a húst.

A paradicsomot vékonyan szeleteljük fel, az olajbogyót tegyük egy szitába, és csepegtessük le.

Egy nagyobb tepsit (pl. gáztepsit) béleljünk ki sütőpapírral, locsoljuk meg az olajjal, majd helyezzük egymás mellé a befűszerezett hússzeleteket.

Ezután ízlés szerint helyezzük a hússzeletekre a felszeletelt paradicsomot, és a lecsepegtetett olajbogyót. (Én volt amelyikre csak paradicsomot, volt amelyikre csak olajbogyót, és volt olyan hússzelet is amelyikre mindkettőből tettem.)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük kb. 30 percig, majd vegyük ki a sütőből, szórjuk meg ízlés szerint reszelt sajttal, majd addig süssük tovább, hogy a sajt ráolvadjon és szép színt kapjon. (Én légkeverésnél 160 fokon sütöttem.)



Ameddig a hús sül, készítsünk hozzá ízlés szerint köretet. Én rizst készítettem, és friss petrezselyemzölddel megszórva tálaltam.

Tálaláskor helyezzünk tányérra két szelet húst, tegyünk mellé ízlés szerint a köretből, és úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése