2020. szeptember 21., hétfő

Tengeri hal Zadarból a Cromaris vállalattól.

 

Több mint egy évtizedes barátság köt össze Frane Palekával, aki a Cromaris cégnél dolgozik…. A Cromaris a világ egyik legnagyobb vállalata, amely a legkiválóbb minőségű tengeri Farkassügért és tengeri Aranydurbincsot forgalmazza. Soha nem fogom elfelejteni amikor Zadarban ettük ezeket a finom halakat, a fügefa árnyat adó lombja alatt. Mivel idén a Cromaris Products második éve nyeri el a Superior Taste díjat, és ezt Frane velem szerette volna megünnepelni egy közös főzés keretében....., sajnos mivel most személyes nem találkozhatunk…. megkért, hogy készítsek valami finomat az általa küldött halakból, és ezzel közelebb hozzam Horvátországot, és az Adriai-tengert a magyarországi emberekhez is. Én nagyon szívesen tettem eleget a kérésének és a friss halakat a legegyszerűbben készítettem el, melyhez nem kellett más mint olívaolaj, só, őrölt bors, citrom…. majd irány a sütő. A végeredmény pedig két nagyon finom, fehér húsú, szaftos hal lett, melyet jóízűen fogyasztottunk el. (Sajnos idén nem a fügefa árnyékában, és koccintani is csak virtuálisan az interneten keresztül tudtunk az én kedves barátommal Franéval és családjával.)

 

Friss Cromaris hal megvásárolható a Budaörsi Halpiacon (ott kérésedre a halból egy finom ételt el is készítenek). Friss halat a Metro-ban is lehet vásárolni, ha abból készítenél egy finom halételt. Másrészt, ha már megtisztított, csomagolt halat szeretnél vásárolni, amelyet csak elő kell készíteni a főzéshez, akkor a Sparban, az Aldiban is megtudod vásárolni. 

 

 

A Cromaris vállalatról bővebben a Google fordító segítségével itt olvashatsz: 

 

Most pedig jöjjön a recept és az elkészítése:

 


Hozzávalók:

1 db Aranydurbincs

1 db Farkassügér

Só (ízlés szerint)

őrölt bors (ízlés szerint)

1 tk halfűszerkeverék

1 db citrom

kb. 1 dl olívaolaj

 


Fotó: Aranydurbincs


A halakat folyó víz alatt mossuk meg, majd alaposan csepegtessük le.

Ezután kívül-belül ízlés szerint csepegtessük meg citromlével, majd sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg a halfűszerkeverékkel, és hagyjuk legalább egy fél órát állni, hogy az ízek átjárják.

Egy nagyobb tepsit béleljünk ki sütőpapírral, locsoljuk meg olívaolajjal, majd helyezzük egymás mellé a befűszerezett halakat.

Ezután locsoljuk meg mindkettőt szintén olívaolajjal, helyezzünk rá egy-egy szelet citromkarikát és ízlés szerint kaprot.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 25-30 percig, hogy a halhús kellően átsüljön, és szép színt kapjon. (Én légkeverésnél 160 fokon, 25 percig sütöttem.)

Ameddig a hal sül, készítsünk mellé ízlés szerint salátát.


Fotó: Farkassügér


Tálalás előtt helyezzük tányérra a frissen sült halat, majd ízlés szerinti salátával, egy pohár finom borral, vagy éppen egy korsó sörrel kínáljuk. Én egy egyszerű paradicsomsalátával tálaltam, mely remekül illett a halhoz.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem én is a halat, biztosan finom lett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom hús hal, és nagyon laktató, már itt nálunk is meglehet vásárolni. Drága Fáni, én csakis ajánlani tudom, hogy kóstold meg.

      Törlés