2013. június 25., kedd

Meggyes-habos szelet.



A napokig tartó kánikula már csak az emlékeinkben él, mert bizony jól lehűlt a levegő. Persze ez az időváltozás remek alkalom arra, hogy bekapcsoljuk a sütőt. Igaz én a nagy melegben sem riadtam meg a sütő melegétől, így aztán nem is volt kétséges, hogy ma bizony egy finom sütemény kerül terítékre. Mivel éppen érik a cseresznye is, és a meggy is, nehéz volt a döntés melyik kerüljön a süteménybe. Végül a meggy győzött, és elkészült ez az egyszerű, ám annál finomabb meggyes-habos szelet.






Tészta hozzávalói 20 x 30 cm-es tepsihez:


25 dkg liszt 
5 dkg vaj
3 tojássárgája
15 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
1/2 cs sütőpor
3 ek forró víz
1 dl tej

Habos rész hozzávalói:

3 tojásfehérje (én 4 fehérjét vertem fel)
10 dkg porcukor
50 dkg meggy





A tojások sárgáját kezdjük el habosra keverni a forró vízzel, majd állandó keverés mellett adjuk hozzá először a porcukrot és a vaníliás cukrot, majd az olvasztott vajat is.

Ezután szitáljuk hozzá a sütőporral összekevert lisztet, majd keverjük alaposan össze. Ezután állandó keverés mellett csorgassuk hozzá a tejet, majd addig keverjük, hogy egy sima masszát kapjunk.

A tepsit béleljük ki sütőpapírral, majd öntsük bele egyenletesen elsimítva a tésztát.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük  15-20 percig, hogy a tészta kellően átsüljön.

Közben magozzuk ki a meggyet, majd alaposan csepegtessük le.

A tojások fehérjét kezdjük el kemény habbá verni, majd amikor már kezd habosodni, állandó keverés mellett, adagoljuk hozzá a porcukrot. Addig verjük, hogy jó kemény habot kapjunk.

A keményre felvert habhoz ezután óvatosan keverjük hozzá a kimagozott, alaposan lecsepegtetett meggyet.
Ezután a sütőből kivett tészta tetejére egyenletesen kenjük rá a habos-meggyet

Helyezzük vissza a sütőbe, majd kissé mérsékeljük a hőfokot, és 20-25 perc alatt süssük (szárítsuk) világos zsemleszínűre. (én amikor készre sült, résnyire kinyitottam a sütő ajtaját és bent hagytam még, hogy száradjon a hab)

Tálalás előtt a teljesen kihűlt süteményt ízlés szerint szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk.


2 megjegyzés:

  1. Szinte megszedito hogy milyen jol nez ki ez a csodaszep meggyes habos sutemeny!

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de tudna a nagyobb fiam örülni neki!

    VálaszTörlés